października 05, 2017

JAK ZROBIĆ DOBRĄ KAWĘ?


JAK PRAWIDŁOWO PRZYGOTOWAĆ LATTE? CAPPUCCINO? ESPRESSO? JAK ZROBIĆ KAWĘ SMAKOWĄ? JAKĄ KAWĘ WYBRAĆ? CZYM SIĘ KIEROWAĆ?

Dzisiaj postaram w jednym poście odpowiedzieć Wam na wszystkie te pytania, które tak często mi zadajecie, oglądając moje kawy na Instagramie.

Przygotowanie dobrej i smacznej kawy w domu, wcale nie jest trudne, ale wymaga trochę wiedzy i troszkę umiejętności. 
No to zaczynamy!



Na pierwszy ogień CAFE LATTE


Do przygotowania trójwarstwowego latte używamy wysokiej, przeźroczystej szklanki.
Potrzebujemy dzbanka do spieniania mleka. Drugiego naczynia do przygotowania espresso, ja używam zawsze małego dzbanuszka, i oczywiście dobrej jakościowo kawy.
Jaka to dobra kawa?
Należałoby zacząć od tego, że kawa to owoc. Jak już to sobie uzmysłowimy, to będziemy wiedzieć, że dobra kawa nie "pachnie" spalenizną, asfaltem i przede wszystkim nie jest kwaśna! No nic na to nie poradzimy ale kultura picia kawy w naszym kraju jest dość krótka, od maxymalnie dekady uczymy się jej dobrego smaku, wiemy, że w dobrej kawie możemy poczuć, wyczuć wiele aromatów jak czekolada, orzechy, porzeczka, maliny, wiśnia czy czerwone owoce. Wszystko uzależnione jest od wielu czynników, na jakiej wysokości i gdzie rosła kawa, jak była palona, jak przechowywana i na samym końcu jak my z nią postępujemy, jak ją parzymy. 
Ja wybieram kawy najwyższej jakości, często to z rolnictwa ekologicznego i zazwyczaj kawę 100% arabica. 
Kawa latte to nic innego jak espresso i spienione mleko. Dlatego aby ta kawa była smaczna i aromatyczna, wybieramy zawsze kawę do espresso. 
Ja postawiłam na CAFFE DI MONTAGNA ESPRESSO, dostępną w sklepie https://biogo.pl/pl



Spieniamy mleko, aby było gładkie i kremowe. 
Temperatura mleka spienionego powinna wynieść 65 stopni C.





Parzymy espresso, nie przeciągając go.




 Mleko przelewamy do wysokiej szklanki, następnie wlewamy espresso.
I gotowe!


CAPPUCCINO

Cappuccino to biała kawa, jest intensywna i słodka jednocześnie. Podaje się ją w rozmiarze 150 -180 mililitrów. Cappuccino to połączenie espresso i prawidłowo spienionego mleka, dzięki czemu staje się słodkie. Mleko powinno być gęste, nie może przypominać piany z kąpieli!
Powierzchnia powinna być gładka, ładnie błyszcząca, często cappuccino podawane jest ze wzorkiem, serduszkiem czy rozetą.
Do cappuccino również wybrałam dobrą kawę CAFFE DI MONTAGNA ESPRESSO, dostępną w sklepie https://biogo.pl/pl



Do espresso wlewamy spienione mleko. 




Czarna kawa z dripa

Do przygotowania czarnej, delikatnej kawy z dripa, użyłam kawy ESPRESSO minero
Przy przygotowaniu kawy z dripa ważna jest tekstura kawy, powinna przypominać gruby piasek. Ważne aby każde ziarenko, zostało oblane wodą i mogło zostać zaparzone, dlatego często wykorzystuje się w tym celu metalową konewkę, z cienkim dzióbkiem.




KAWY SMAKOWE


PUMPKIN SPICE COFFEE




Przy wyborze kawy warto się zasugerować kilkoma symbolami:

- FAIRTRADE 
- EKO, BIO
- sprawdzić na opakowaniu do czego jest przeznaczona konkretna kawa, tak na prawdę, kawy dostępne na sklepowych półkach, zazwyczaj, się nie nadają, do używania w ekspresie, i oprócz złotych opakowań, maja niewiele wspólnego z dobrej jakości kawą.


Do kawy smakowej wybrałam kawę ARABICA KAFFEE- MOUNT HAGEN

Na dno filiżanki dodaj łyżeczkę kremu pumpkin spice, wlej espresso, spienione mleko, całość posyp cynamonem.



Pyszne!


Mam nadzieję, ze udało mi się Wam pokazać kilka pysznych sposobów na przygotowanie kawy, jak i też podałam ważne wskazówki przy wyborze kawy.

Życzę Wam smacznego!

Więcej dobrej jakości produktów znajdziesz w sklepie 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI