marca 01, 2017

Domowy chleb i pasta z pieczonych warzyw.

 



DOMOWY CHLEB Z GOTOWEJ MIESZANKI
DOBRY POCZĄTEK DLA DOMOWYCH PIEKARZY

Domowy, ciepły i pachnący chleb to marzenie nie jednego domowego piekarza. Wiele z Was bardzo często pyta mnie o różne wskazówki przy pieczeniu chleba, staram Wam się podpowiadać jak tylko mogę i na ile mi pozwala moja wiedza w tym temacie. A temat głęboki i szeroki. Pieczenie chleba nie jest łatwą czynnością. Gdyby tak było, to w każdej dowolnej piekarni czy sklepie, dostępne były puchate, piękne i mocno wypieczone bochenki chleba na samym zakwasie. Ale tak nie jest ;-(. Zazwyczaj możemy kupić chleb na drożdżach, albo na wszelkiej maści spulchniaczach i dodatkach gotowych suszonych zakwasów i nazw, które trudno czasem rozszyfrować. Kusicie się o czytanie tej małej etykiety na chlebie? Ja, jako technolog żywności mam to we krwi i każdy produkt, który biorę do rąk, oglądam, szukam etykiety i czytam. Ostatnio byłam na feriach w górach i wyobraźcie sobie, że przez tydzień nie znalazłam, nigdzie dobrego chleba. Każdy jeden był na spulchniaczach ;-(. Szkoda wielka szkoda. 
Dlatego tak wielu z Nas szuka dobrych piekarni, bądź samemu zaczyna przygodę z wypiekaniem chleba w domu. Ta przygoda zazwyczaj jest wyboista, długa ale bardzo przyjemna. Proces pieczenia chleba, po prostu wymaga dużego doświadczenia. Pamiętam swoje początki z pieczeniem chleba, zaczynałam  tym w foremkach na drożdżach, potem były próby z zakwasem, potem pomału nauczyłam się piec chleb w dużych bochenkach w formach. Dopiero na samym końcu zaczęłam piec chleb, bez formy, na zakwasie, bezpośrednio na płycie kamienia. Dzisiejszy post jest właśnie dla wszystkich tych, którzy są na początku tej drogi. Zacząć możecie od gotowej mieszanki chleb GRAHAM- Polskie Młyny- do wypieku chleba. Mieszanka mąk nadaje się do wypieku chleba w maszynie-automacie, jak i ręczną metodą. Potrzebujecie drożdży i wodę. Sam proces jest bardzo prosty i nie wymaga żadnych większych umiejętności. Instrukcja wypieku chleba znajduje się na opakowaniu. Myślę, że właśnie taki chleb, możecie upiec jako pierwszy. Chleb jest smaczny i na pewno lepszy od niejednego kupnego. 
Ja polecam Wam również przepyszna pastą do tego chleba z pieczonych warzyw, która dodatkowo uwypukli jego smak i aromat.

 

 



Do wypieku chleba potrzebujesz Mieszanki Chleb Graham - POLSKIE MŁYNY, 1/4 kostki drożdży i wodę. Chleb przygotowujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Pieczemy w piekarniku na złoty kolor , przez godzinę. Chleb studzimy całkowicie.

 


PASTA Z PIECZONYCH WARZYW:

- 300 g upieczonej dyni piżmowej
- 2 małe marchewki
- 1 pietruszka
- oliwa z oliwek
- przyprawa curry do oprószenia warzyw
- słodka papryka do oprószenia warzyw
- łyżka miodu

Warzywa myjemy, obieramy, kroimy na mniejsze kawałki. Pieczemy przez niecałą godzinę w piekarniku.
Studzimy całkowicie.

dodatkowo:

- 2 garście orzechów nerkowca
- łyżka  czarnuszki
- 2 łyżki oleju sezamowego
- świeże liście szałwii 
- sól

Orzechy zrumień na suchej patelni.
Połowę jej ilości zmiksuj wraz z upieczonymi warzywami, dopraw solą.
Pastę wyłóż na talerzyk, polej olejem sezamowym, oprósz czarnuszką. Posyp resztą uprażonych orzechów.
Podawaj z świeżymi listkami szałwii, najlepiej na świeżym chlebem z mieszanki Graham Polskie Młyny.

Życzę Wam smacznego!


















1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI