grudnia 29, 2016

Zapiekanka makaronowa w stylu włoskim.

 
 
 
 
 

WŁOSKIE JEDZENIE, ZAPIEKANKA MAKARONOWA

 
Dzisiaj mam dla Was same pyszności! Włoska zapiekanka makaronowa z dodatkiem cukinii, pomidorków cherry, suszonych pomidorów włoskich, czosnku i prawdziwego parmezanu. To zdecydowanie moje ulubione połączenie smaków. Lubię zapiekanki makaronowe również z tego względu, że nie wymagają od nas zbyt dużej ilości czasu, jak i umiejętności. Mogą być fajną alternatywą obiadu bez mięsa. Taki obiad możecie wykonać również wtedy kiedy w lodówce nie posiadacie zbyt wielu składników. Najważniejszy w zapiekance jest dobrej jakości makaron. Ja postawiłam na makaron MALMA, który produkowany jest z mąki amber durum. Mąki o najwyższej jakości, nadaje ona tego wyjątkowego smaku potrawie, charakterystycznego dla makaronów jakie możemy jadać we Włoszech. Drugi ważny element to ser, ja sięgam po sprawdzony parmezan, który nadaje potrawie aromatu i smaku, tak charakterystycznego i zarazem unikatowego.
Sprawdźcie sami jak przygotować taką zapiekankę.
 
 
 

JAK PRZYGOTOWAĆ WŁOSKĄ ZAPIEKANKĘ?

Aby zapiekanka makaronowa nabrała tego szlachetnego smaku, jak już wspomniałam sięgnij po dobrej jakości makaron. Wszystkie składniki powinny być świeże i jędrne. Ja wybrałam suszone włoskie pomidory, które dzięki procesowi suszenia, skondensowały w sobie o wiele więcej smaku i aromatu. Połączyłam je z delikatną cukinią i mocnym charakterystycznym smakiem sera jaki posiada parmezan.
 

SKŁADNIKI:

- 400 g makaronu Malma świderki
- 4 jajka rozmiar M
- 3/4 szklanki mleka
- 1/2 szklanki śmietany 18% lub 30%
- sól, pieprz, zioła włoskie
- 2 małe cukinie
- 10-12 pomidorków cherry
- 1/2 szklanki posiekanych suszonych pomidorów włoskich
- 12 łyżek startego parmezanu
- świeże liście bazylii
- 4 ząbki czosnku
- masło do wysmarowania formy
 
 
 

WYKONANIE:

Makaron gotujemy według instrukcji na opakowaniu.
Masłem wysmaruj formę do zapiekania.
Posiekaj czosnek i wysyp na dno naczynia.
Cukinię kroimy na kosteczkę około 1cm brzeg.
Pomidorki kroimy na połówki.
Jajka, mleko i śmietanę roztrzep w misce wraz z przyprawami i startym na tarce serem.
W naczyniu wymieszaj ugotowany makaron, cukinię, pomidorki i suszone pomidory.
Całość zalej sosem śmietanowym. Wierzch możesz dodatkowo obsypać parmezanem.
Wstaw do pieca na 35 do 40 minut temperatura 180 do 190 stopni C.
Grzanie połowa czasu bez termoobiegu, druga z termoobiegiem.
Gotową zapiekankę posyp listkami bazylii.
 
 
Gotowe smacznego!
 
Życzę pięknego dnia!
 
 
 

4 komentarze:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI