grudnia 07, 2015

Wytrawne kulebiaki z kaczką w odświętnej odsłonie!













Piękne pyszności!

Kochani przepyszne i cudowne kulebiaki z kaczki, prawdziwków i kapusty kiszonej, z dużą ilością świeżej i grubo siekanej pietruszki! Smakują obłędnie! Piękny, przed świąteczny czas! Pięknie przystrojone stoły, mieniące się złotem, srebrem i bielą! To lubię! 
To danie jest idealne na stół świąteczny, nie tylko obłędnie się prezentuje ale smakuje wybornie! Mięso z kaczki nadaje wytrawnego smaku i niepowtarzalnego klimatu tej potrawie. Doprawiłam je suszonymi prawdziwkami, odrobiną rozmarynu, świeżo zmielonego pieprzu i chrupiącej kiszonej kapusty. Wszystko zapiekłam w maślanym kruchym cieście z dodatkiem soli. 
Palce lizać, sprawdźcie sami!






Post ten bierze udział w konkursie organizowanym na durszlak.pl pt. Mój piękny stół, sponsorowany przez  www.mojpieknystol.pl







SKŁADNIKI:

na ciasto pół- kruche:
- 150 g masła
- 240 mąki pszennej
- 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 jajo
- sól 1/2 łyżeczki
- 1/4 łyżeczki kurkumy
- łyżka lodowatej wody

Szybko zagniatamy ciasto, na gładkie i miękkie. Ciasto wkładamy do woreczka foliowego i schładzamy przez 30 minut w lodówce.


FARSZ DO KULEBIAKÓW:

- 400 g ugotowanego mięsa z młodej kaczki
- 2 jajka
- 150 g młodej kapusty kiszonej
- 150 g suszonych prawdziwków
- pęczek natki pietruszki
- gałka muszkatołowa
- sól
- świeżo zmielony pieprz
- 3 łyżki soku z kapusty kiszonej
- rozmaryn

Mięso wraz z jajkami zmiksuj w blenderze na gładką masę. Dodaj posiekaną kapustę, natkę i resztę składników. Dokładnie wymieszaj masę.









Ciastem wylep dno i brzegi foremki, włóż masę do środka, wierzch udekoruj ciastem. Możesz przygotować piękne warkocze z ciasta. Wierzch ciasta posmaruj roztrzepanym jajkiem. Kulebiaki pieczemy przez 45 minut w temp 175 stopni C. 


SMACZNEGO!




PRZEPIS ZGŁASZAM DO KONKURSU #MOJPIEKNYSTOL



Mój piękny stół

13 komentarzy:

  1. Gratuluję! Wygrałaś bon z akcji mój piękny stół :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. gratulacje wyróżnienia w konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję wyroznienia ;) czekają nas teraz fajne zakupy jak tylko vouchery dojdą! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i również gratuluję! Udanych zakupów! ;-)))

      Usuń
    2. MAM PYTANIE CZY OTRZYMAŁS JUZ BON ? BO JA CIAGLE NIE?

      Usuń
  4. MMA PYTAKO CZY DOSTŁAŚ JUŻ BON?

    OdpowiedzUsuń

Witam! Dziękuję za odwiedziny! Jeśli chcesz poznać mnie bliżej, śledź mój profil na Instagramie lub Facebooku. Będziesz, zawsze na bieżąco, a mi będzie miło, Cię poznać ;-) Do zobaczenia!

INSTAGRAM 37 500 obserwatorów

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI