września 24, 2015

Knedle ze śliwkami i cynamonem!








Knedle ze śliwkami!

Smak z czasów dzieciństwa, dość często gościły na moim stole rodzinnym. Postawiłam zrobić. Telefon do mamy po przepis i do dzieła! To czego potrzebujemy to dojrzałe i słodkie śliwki, żółte ziemniaki i chęci do pracy! To zaczynamy!






PRZEPIS NA KNEDLE:

W przygotowaniu knedli istotne są proporcje a nie waga produktów. 
Ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie.
Ugniatamy tłuczkiem na bardzo gładką masę.
Studzimy całkowicie!
Przekładamy do miski. ugniatamy. 
Wyjmujemy 1/4 część ziemniaków i w to miejsce wsypujemy mąkę pszenną. Dodajemy 1-2 łyżki mąki ziemniaczanej i 1-2 jaja (na 1 kg ziemniaków 1 jajko).
Zagniatamy ciasto.



Do środka dajemy śliwkę i cukier, ja użyłam cukru migdałowego i cynamonu.
Knedle wkładamy na gotującą się wodę, i gotujemy około 4 do 5 minut. Od momentu wypłynięcia na wierzch. Gotujemy na małym ogniu. 
Wyjmujemy łyżką cedzakową. 
Knedle możecie polać jogurtem, smietanką lub masłem klarowanym.
Posypujemy cukrem i cynamonem!




SMACZNEGO!











1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI