września 30, 2014

Dżem z dyni, mango i cytryny! Najlepszy!




W mojej kuchni od jakiegoś czasu buszuję wśród słoiczków, mieszam w garnku różnego rodzaju konfitury, jednym słowem szykuję spiżarnię na zimę. Wszak spiżarni nie mam ale szafka wystarczy ;-).
Po raz pierwszy konfitury z dyni robiłam w tamtym roku. Okazały się strzałem w dziesiątkę, nadają się idealnie do kanapek, ale też jako nadzienie do naleśników, ciasteczek, ciast, tortów, deserów czy do owsianki!


Dzisiaj prezentuję Wam najlepszy w smaku dżem z dyni. Dlaczego najlepszy? Po pierwsze przygotowany z pieczonej dyni Hokkaido, która sama w sobie jest o wiele bardziej smaczna niż dynia zwyczajna, po drugie: dżem wzbogaciłam ukochanymi owocami mango, soku z cytryny i rozgrzewającego imbiru. Szaleństwo, dżem jest obłędny w smaku!
Aż żałuję, że tylko 10 słoiczków.




SKŁADNIKI:

- 1 dynia Hokkaido
- 2 mango koniecznie dojrzałe i soczyste
- świeży imbir około 1 cm korzenia
- sok z 1 cytryny
- 1/2 szklanki cukru (jeżeli lubisz dżemy wysokosłodzone dodaj 1,5 szkl)
- 3 łyżki miodu 




Dynię kroimy na "księżyce" usuwamy miąższ, układamy na blaszce, polewamy miodem,  i pieczemy (razem ze skórką) w piekarniku około 45 minut. 

Po tym czasie miąższ oddzielamy od skórki, przekładamy do dużego garnka (najlepiej z grubym dnem), dodajemy mango, sok z cytryny, i posiekany imbir. Gotujemy 50 minut. Dodajemy cukier gotujemy 10 minut. Za pomocą blendera miksujemy na gładką masę. 

Gotujemy ciągle mieszając 10 minut. Nakładamy do wyparzonych słoików, bardzo szybko zamykamy i odwracamy do góry dnem. Słoiczki możecie przykryć ściereczką, tak aby jak najdłużej były w cieple. W tej pozycji zostawiamy je na 24 godziny. 

Gotowe!




Smacznego!

Zapraszam na mój profil na Facebooku!
SmykWKuchni!

Pięknego Dnia!

6 komentarzy:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI