sierpnia 11, 2014

KURCZAK Z WARZYWAMI PO CHIŃSKU! PRZEPYSZNY!







JEŻELI JESZCZE NIE ROBILIŚCIE KURCZAKA PO CHIŃSKU Z WARZYWAMI, TO NIE ZWLEKAJCIE ANI CHWILI DŁUŻEJ JEST PO PROSTU BOSKI!
;-)



W kuchni chińskiej bardzo ważne są przyprawy jakich użyjemy to one nadadzą wyjątkowy smak i aromat potrawom. Warto zaopatrzyć się w kilka podstawowych składników dzięki, którym możemy chociaż przygotować kilka prostych przepisów. Ja tą kuchnią zafascynowałam się niespełna rok temu. I miłość nadal trwa ;-)
Polecam!


SKŁADNIKI:

- 2 udka kurczaka ekologicznego
- 3 marchewki
- papryka czerwona
-por zielona część
- cebula
- 2 ząbki czosnku
- 1/2 brokułu obgotowanego
- chili świeże
- 2 łyżki sosu sojowego
- 1 łyżka grzybowego sosu sojowego
- 1 łyżeczka octu ryżowego
- 1 łyżka sosu z tamaryndowca
- 1 łyżeczka słodkiego ciemnego octu ryżowego
- 1 gwiazdka anyżu
- przyprawa chińska do kurczaka
- sól, pieprz


Udka z kurczaka umyj, natrzyj solą i przyprawą chińską. Na patelnie nalej trzy łyżki oleju rzepakowego, ułóż udka, smaż pod przykryciem 7 minut. Obróć na drugą stronę smaż 7 minut. Dodaj posiekane warzywa (brokuła dodaj 7 minut przed końcem smażenia, z racji iż jest to bardzo delikatne warzywo) i przyprawy. Duś pod przykryciem 30 minut na małym ogniu. Mięso musi być miękkie i swobodnie odchodzić od kości, a warzywa jędrne ale uduszone. Ostatnie 7- 10 minut smaż bez przykrycia, tak aby sos zgęstniał.
Ja kurczaka podałam z kaszą kuskus, ale swobodnie możecie go podać z makaronem chińskim, kaszą jęczmienną czy z ryżem.



SMACZNEGO!




2 komentarze:

  1. Danie wygląda niezwykle apetycznie! jestem zakochana w kuchni chińskiej, więc z pewnością wypróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI