września 22, 2022

KRUCHE CIASTO ZE ŚLIWKAMI, BEZĄ I MIGDAŁAMI. IDEALNE CIASTO NA JESIEŃ.

ciasto na jesień ze śliwkami

 Kruche ciasto ze śliwkami to taka klasyka września, myślę, że w większości polskich domów, chociażby raz ląduje na stole. Ja przepisem na to ciasto dzieliłam się z Tobą już jakiś czas temu na moim koncie na Instagramie. Zachęcam Cię do obserwowania mojego profilu, ponieważ tam przepisy lądują na bieżąco i dodatkowo codziennie na stories pokazuje krok po kroku, jak je wykonać, bardzo często na stories jakiś przepis jest dostępny tylko 24 h i nie ma po nim potem już nigdzie śladu. Niestety nie każde danie jestem w stanie sfotografować i napisać z jego udziałem post na blogu. 

Staram się co raz częściej natomiast publikować reelsy, gdzie pokazuje Ci wykonanie dań krok po kroku. Zachęcam Cię do obejrzenia - zobaczysz, jak niewiarygodnie smacznie możesz gotować w bardzo prosty sposób. 


Ciasto wyszło mi przepyszne i bardzo zachęcam do jego wykonania.

Film krok po kroku - CIASTO ZE ŚLIWKAMI, BEZĄ I MIGDAŁAMI.


PRZEPIS NA CIASTO:


składniki:

350 g mąki

2 zółtka

120g cukru

1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

200 g masła/margaryny/mixu

opcjonalnie  1- 2 łyżeczki śmietany


Ciasto zagniatamy, wylepiamy formę 3/4 częściami ciasta, resztę pozostaw na wierzch.

FARSZ:

1 kg śliwek

3-5 łyżek brązowego cukru (wedle uznania)

1 łyżeczka cynamonu

Wyłóż na spód ciasta.


BEZA:

2 białka

kopiasta łyżka proszku budyniowego o smaku waniliowym

2 kopiaste łyżki cukru białego

Białka ubij na sztywno, dodaj cukier nadal ubijaj na sztywno, dodaj budyń, wymieszaj całość wylóż na śliwki, przykryj kratką wykonaną z reszty ciasta, jaka Ci została.

pieczenie:

piekłam godzinę w temp. 180 stopni C, góra- dół


Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI