lipca 05, 2020

Bajgle pełnoziarniste.

 bajgle

Bajgle najlepszy przepis na domowe bajgle. Bajgle to ten rodzaj pieczywa, który dość trudno kupić w pobliskim sklepie czy piekarni. Wielka szkoda, bo bajgle to najlepsze "bułki" jakie można zjeść. 
Bajgle to żydowskie pieczywo, więc na pewno bliskie Polakom, zakłada się, że bajgle zostały wymyślone w Krakowie, przez zamieszkujących to miasto Żydów.
Były tak dobre, że podarowywano je kobietom, które urodziły dziecko. Druga teoria głosi, że do Polski trafiły z Austrii. 
Ja myślę, że te dwie tezy wcale się nie wykluczają. Ale, jak to się stało, że bajgle trafiły do Ameryki za wielką wodą i tam osiągnęły swój wielki rozgłos? Otóż tu wystarczy przyjrzeć się historii i emigracji ludności. Około 1950 roku zaczęto ręcznie je wypiekać przez żydowskich piekarzy w Nowym Jorku na Manhattanie. Amerykanie pokochali bajgle na zabój! Nie ma dobrego śniadania bez dobrego bajgla!
Jak podaje Wikipedia w 1927 polski piekarz pochodzący spod Chełma wyemigrował do USA i założył pierwszą maszynową piekarnię w Connecticut, co spowodowało, że bajgle rozprzestrzeniły się w zawrotnym tempie, trafiając do marketów i wielu innych sklepów.

Przepis na najlepsze bajgle to oczywiście wielka tajemnica, ja swój przepis dopracowywałam długo i skrupulatnie. Odkryłam, dwa tajemne składniki, które nadają ciastu ten niepowtarzalny smak! Bajgle, które widzisz na zdjęciu to bajgle z mąki pełnoziarnistej, a mimo to są niesamowicie lekkie, no i ten smak nie dopodrobienia przez nikogo! Jestem bardzo dumna z tego przepisu, bo bajgle smakują prze prze pysznie!
Są to moje ulubione bajgle! Szczerze mówiąc nigdy nie jadłam lepszych.

Przepis na te bajgle, jak i również całą instrukcję krok po kroku, jak je zrobić znajdziecie w moim najnowszym e-booku pt. "Domowe Pieczywo część II".

Jestem pewna, że ten przepis na bajgle zostanie z Wami bardzo długo!

E-booka "Domowe Pieczywo" możesz również nabyć w atrakcyjnej cenie razem
 z e-bookiem " "Domowe Wypiekanie". Obydwa e-booki to kompendium wiedzy o wypiekach takich jak chleby na zakwasie, te wypiekane w foremkach, jak i te pieczone w postaci bochenków z długim procesem fermentacji. Takie, jakich nigdzie nie kupisz. 
To kompendium wiedzy o zakwasie, przepisy na zakwas, przepisy na wiele rodzajów bułeczek, bagietek i wiele wiele innych!

Ta pozycja to chyba obowiązkowa lektura dla miłośników wypieków!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI