grudnia 01, 2019

Recenzja ekspresu 4Swiss Roma A10 Home

Od pewnego czasu jestem szczęśliwą posiadaczką ekspresu do kawy 4Swiss Roma A10 Home w kolorze bieli.
Jestem miłośnikiem kawy i chyba, tak jak większość z nas bez kawy nie umiałabym, a na pewno byłoby mi trudniej, funkcjonować. Ekspres do kawy to też element wyposażenia kuchni, było dla mnie również istotne, aby jego wygląd był minimalistyczny, nowoczesny, jasny, aby ładnie stapiał się z kuchnią, która jest sercem domu. Poszukiwania ekspresu trwały kilka miesięcy i ostatecznie wybrałam model, o którym Wam dzisiaj chce napisać kilka słów. Domowy barista Roma A10 Home, to ekspres, który ma wszystkie cechy na których mi zależało, we wpisie postaram się Wam je opisać i przybliżyć.









Polski producent 4 Swiss postawił na najistotniejsze funkcje i parametry, co spowodowało stworzenie ekspresu o dobrej jakości i cenie.


Najważniejsze dla mnie parametry ekspresu A10 Roma 4 Swiss

- ciśnienie 19 barów, szukając ekspresu do kawy od początku szukałam takiego, który będzie parzył kawę pod wysokim ciśnieniem. Nie chciałam mieć ekspresu 15 bar, bo takie ciśnienie proponują ekspresy kolbowe w cenie kilkuset złotych. Parametr ciśnienia, jest jednym z najistotniejszych przy parzeniu kawy, tak wysokie ciśnienie spotykamy w ekspresach z wyższej półki bądź w kawiarni. Co nam to daje? Kiedy mam ochotę na espresso to absolutnie zawsze otrzymuję gęstą cremę na kawie, a dzięki wysokiemu ciśnieniu możemy wydobyć prawdziwy smak kawy.

Gdybyś miał napisać - moja ulubiona kawa to...? Moja to zdecydowanie cappuccino, kiedyś namiętnie piłam latte, dzisiaj bez cappuccino, żyć nie umiem hahah. Ekspres A10 Roma, posiada funkcję WOW! Milk Effect, dzięki niej możemy cieszyć się gęstą pianką mleczną, z łatwością regulować również jej poziom. To co ciekawe, w tym ekspresie możemy używać różnego rodzaju mleka. Roślinnego czy zwykłego. Często sięgam po zamienniki ponieważ jestem uczulona na laktozę i białka mleka, więc cappuccino na mleku owsianym czy ryżowym to u mnie częsty widok. To co również mi się podoba w tym ekspresie to fakt, że mogę spersonalizować sobie kawy pod siebie i pod rozmiary swoich kubków. Jest to dziecinnie proste i wymaga kilku dotknięć panelu dotykowego. Jeśli mam ochotę na małe cappuccino to robię małe, a kiedy potrzebuję duuużej kawy aby przetrwać dzień zwiększam sobie pojemności. Bardzo przydatna funkcja i tak bardzo prosta!
Real Americano System- to funkcja, o której muszę Wam napisać kilka słów. Zazwyczaj w każdym ekspresie mamy jedną lub dwie dysze- obwody, przez które urządzenie podaję kawę i mleko. W tym modelu mamy trzy niezależne obwody - "rurki", które dystrybuują nam osobno wodę, zaparzoną kawę i mleko. Dlaczego to jest ważne? Kiedy mamy ochotę na tzw. czarną kawę czyli americano, w kawiarni barista przygotuje nam espresso i do niego doleje odpowiednią ilość wrzątku. Tak powinna być przygotowana kawa americano, w tym ekspresie zaparzając czarną kawę, ekspres najpierw zaparzy kawę a potem osobną dyszą doleje wrzątku. Istotne jest aby ponownie nie przelewać wrzątku przez już zaparzoną kawę - fusy. Funkcja bardzo ważna bo to dzięki niej mogę się cieszyć bogatym smakiem kawy.




Z racji tego, że byłam już posiadaczką dwóch ekspresów do kawy plus w domu rodzinnym mam ekspres automatyczny, wiedziałam, że mój ekspres musi być cichy! Nie ma nic bardziej drażniącego niż hałas kiedy ekspres parzy kawę, a my w musimy np. przerwać rozmowę z bliskimi. Roma A10 jest Super Silent i faktycznie, ekspres pracuje cicho. Już Wam wspominałam, że zależało mi rownież aby ekspres wyglądał dobrze. Wiem, że niektórzy mogą pomyśleć, wygląd ma małe znaczenie najważniejsze funkcje. Ale dla mnie funkcjonalność i wygląd mają znaczenie ;-). Lubię ładne wnętrza, dbam o nasze mieszkanie, abyśmy się w nim dobrze czuli, dlatego ekspres musiał mi się też podobać. To co mnie urzekło to biały kolor, który stapia mi się z płytkami, minimalistyczny design i nowoczesność. Co tu dużo pisać, na każdym gościu w naszym domu robi duże wrażenie, i każdy zawsze pyta co to za ekspres skąd itd. Myślę, że to też istotna cecha.
Z rzeczy praktycznych i ważnych to gwarancja door to door, kiedy zdarzyłaby się usterka urządzenia to kurier przyjeżdża po sprzęt i po naprawie nam przywozi do domu. Jak dla mnie to bardzo istotna sprawa, bo nie muszę się o nic martwić.
Z funkcji, których korzystam na co dzień i bardzo je lubię to przede wszystkim: możliwość przygotowania dwóch kaw jednocześnie- zazwyczaj kawę piję z mężem, więc jedno dotkniecie panelu i kawy zrobione. Bardzo szybki bojler w ekspresie, dzięki czemu możemy korzystać z funkcji "woda" czyli wrzątku, do zaparzania herbaty, kakao czy wtedy kiedy chcemy dolać do herbatki jeszcze trochę wrzątku. Łatwość personalizacji kaw, o której już wspominałam, ale muszę Wam jeszcze kilka słów o tym napisać. Ponieważ w większości ekspresów z takimi normalnymi guzikami a nie panelem dotykowym, trzeba zapamiętywać skomplikowane etapy, wciśnij jeden przycisk lub przytrzymaj ileś tam sekund. Mnie takie rozwiązania zawsze wkurzają, bo zabierają czas a poza tym ja nigdy ich nie pamiętam. Tutaj mamy wyświetlacz, dotykam ikonki ustawienia, wybieram którą kawę chce zmienić pod siebie np. cappuccino i mogę sobie po prostu wybrać np. 135 ml wody, 35 sekund spienianie mleka itd. To jest tak proste! Tak fajne! Bardzo często z tego korzystam wtedy kiedy zmieniam kubki do kawy, bo jestem miłośnikiem posiadania różnych filiżanek i lubię je mieć wypełnione po brzegi pysznym cappuccino. Z ciekawostek w ustawieniach znajdziecie również licznik kaw, można sprawdzić ile kaw do tej pory ekspres przygotował, oczywiście z podziałem na poszczególne rodzaje, mi wyszło, że jestem prawdziwym kawo-holikiem!
Po kilku miesiącach używania ekspresu mogę go Wam śmiało polecić!


Jeśli podczas zakupu wpiszecie hasło SMYK200 otrzymacie darmową dostawę i zniżkę - 200zł na zakup!!!!





4 komentarze:

  1. Ja jestem super zadowolona z mojego Ariete 1342. Doskonały pod każdym względem, cicho działa i nie pobiera dużo energii. Idealny do domu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonały ekspres to Ariete 1389. Polecam bardzo, bo takiej kawy to nie piłam nigdy. Sprzęt świetnie działa, spienia mleko i pobiera mało prądu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam ten ekspres każdemu, kto uwielbia kawę. Doskonały, prosty w obsłudze, cichy i elegancki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie zastanawiam się nad kupnem tego ekspresu ale nie wiem czy moje wysokie szklanki z Ikei się zmieszczą bo mierzą 13,5 cm. Zmieszczą się? A może tacka na ocieplaczy się wyjmuje?

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI