lipca 06, 2016

Rustykalne galette z morelami i rabarbarem








Proste rustykalne ciasto kruche z mąki owsianej i jaglanej, z charakterystycznymi zawijanymi bokami, potocznie zwane galette, chociaż nie ma nic wspólnego z prawdziwym francuskim ciastem o tej nazwie, które jest wykonywane z ciasta francuskiego i nadzienia z migdałów. Ale od kilku lat ciasta tego typu tak są nazywane przez wiele osób, dla mnie to bardziej tarty bez formy. Niewątpliwie jak zwał tak zwał, ciasta te pięknie się prezentują i jeszcze lepiej smakują.
Takie ciasto możecie wykonać z dowolnymi sezonowymi owocami, jak truskawki, jagody czy czereśnie.




SKŁADNIKI:

- 150 g mąki owsianej
- 150 g mąki jaglanej
- 130 g masła mocno schłodzonego
- 2 żółtka
- 1 białko
- 1-2 łyżki zimnego mleka
- płaska łyżeczka proszku do pieczenia
- 120 g cukru pudru bądź użyj zamiennika typu stewia lub ksylitol

Z w/w składników szybko zagnieć ciasto, tak aby go niepotrzebnie nie ogrzewać. Ciasto rozwałkuj na kształt koła.
Na środku ułóż pokrojone w plastry morele i rabarbar. Obsyp cukrem smakowym - ja użyłam o smaku pomarańczy, wanilii i imbiru, możesz też użyć np. z prawdziwą wanilią, brązowego, lub o zapachu róży np. do nadzienia z malinami.




Zaginamy boki ciasta i pieczemy w piecu przez 45 do 55 minut na złoty kolor. 
U mnie temp. 160 stopni C z termoobiegiem.





Ciasto studzimy całkowicie, można posypać cukrem pudrem.

Lubicie takie ciacha?






Smacznego!

2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo smacznie i apetycznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię bardzo :) Są takie proste, domowe, a jednocześnie zaskakująco eleganckie :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI