czerwca 11, 2016

Bezglutenowe ciasto z morelami i truskawkami.






Szybkie, proste i bardzo smaczne bezglutenowe ciasto z mąki kukurydzianej z morelami i truskawkami. Cisto ma kształt ala tarta, chciałam żeby było dość niskie i jego znaczną część stanowiły owoce. Dlatego najpierw na dnie formy wysmarowanej olejem kokosowym ułożyłam pokrojone na pół morele i truskawki, a potem zalałam je ciastem. Ciasto jest fajnie wilgotne. Jest lekkie w smaku, i trochę mi przypomina w smaku takie ucierane ciasto piaskowe mojej babci.
Zapraszam do lektury i mam nadzieję, że upieczecie!

;-)

Na weekend w sam raz!







SKŁADNIKI:

- 3/4 szklanki cukru pudru
- 130 g oleju kokosowego (możesz użyć zamiennie oleju rzepakowego)
- 1 i 1/2 szklanki mąki kukurydzianej
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 jajka wiejskie
- 1 łyżeczka soku z cytryny
- 1/3 szklanki mleka 3,2% tłuszczu
- owoce: morele, truskawki

Mąkę wymieszaj z proszkiem do pieczenia, dodaj olej, mleko, sok z cytryny i żółtka.
Białka ubij na sztywno i dodaj do masy. Ciasto wymieszaj trzepaczką na gładką masę.
Na formie wysmarowanej olejem, ułóż obrane i pokrojone owoce, polej je równo ciastem. 
Pieczemy 45- 50 minut, do suchego patyczka. temp. 165- 175 stopni C. Grzanie: dół + termoobieg
Możecie ciasto posypać cukrem pudrem o smaku migdałowym przed podaniem. Jeśli lubicie bardzo słodkie ciasta. 
Jak widzicie ciasto jest banalne do wykonania, więc nic innego tylko pieczemy!
;-)))

Smacznego!







1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI