lutego 09, 2015

PIECZONY DORSZ W ZIOŁACH



Cześć Wam, po krótkiej pojawiam się z tzw. przytupem! Tadammmm! Pysznie! Dorsz, a raczej dorodny dorsz, pieczony w ziołach, maśle i oliwie z oliwek, czytaj idealne połączenie ;-). Podałam z czerwonymi ziemniakami, pieczonymi ze skórką. Mnniammmi!!

Ci z Was, którzy są ze mną na fanpagu SmykWKuchni, doskonale wiedzą, że mój chwilowy brak blogowania oznaczał nic innego jak urlop i długo wyczekiwany wyjazd na narty. W tym roku najeździłam się za dwóch ;-) hehehh. Czasami zastanawiam się co takiego intrygującego jest w tym sporcie, że człowiek jest przez pól dnia na dworze, mimo chłodu czy wiatru, wjeżdża na tą górkę i zjeżdża i tak w koło ;-D. I ciągle mało, a jak widzisz że twój karnet jest ważny jeszcze tylko 15 minut, jesteś w stanie zrobić wszytko żeby przedostać się przez bramki ;-))). 
Ja narty pokochałam ponad pięć lat temu i jestem wierna tej pasji. Chociaż w tym roku postanowiłam, że przyszły wyjazd zaowocuje chociażby próbą zjechania na desce. Najwyżej będę zjeżdżać na "liścia" a co?! ;-). A wy co wolicie deskę czy narty?








Wracam do naszego obiadu, i podaję listę składników niezbędnych do wykonania potrawy:


- DORSZ BAŁTYCKI
- ziemniaki (ja użyłam czerwonych)
- natka pietruszki, świeża melisa
- masło
- oliwa z oliwek
- sok z 1/3 cytryny (po upieczeniu)
- sól hawajska lub morska
- przyprawa do ryby
- do ziemniaczków ulubione dodatki tj. czosnek, cebula, masło, sól













WYKONANIE:

1. Dorsza umyj, obierz z łusek, odetnij płetwy, głowę itd.
2. Rybę natrzyj mieszanką przypraw i ziół, wymieszaną z masłem i oliwą z oliwek.
3. Dorsza owiń w folię nie zbyt ciasno, ułóż na blaszce do pieczenia.
4. Ziemniaki umyj, natnij nożem, oprósz solą.
5. Każdy ziemniak owiń folią, dodaj odrobinę masła, lub oliwy z oliwek jak lubisz, można również dodać kawałek czosnku lub cebulki wedle upodobań.
5. Ziemniaki wstaw do nagrzanego pieca (220 stopni C) na 40 minut. Po upływie tego czasu włóż rybę i piecz 20 minut razem. 
6. Wyjmij i zjedz ;-)







Sosem z ryby polej ziemniaczki, rybę skrop sokiem z cytryny!

Smacznego!!!!!





1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI