października 04, 2013

Zapiekane owoce pod kruszonką z figami ;-)


Dzisiaj chciałbym podzielić się z Wami jakże prostym i smacznym pomysłem na szybki deser. Zapiekane owoce pod kruszonką czyli wszystko to co najlepsze, bo chyba każdy z nas uwielbia kruszonkę na cieście i często pewnie zdarzało się Wam podskubywać ją z ciasta ;-) mi też!

Owoce które użyłam:
- brzoskwinie z puszki
- jabłka
- świeże figi


składniki na kruszonkę:
- masło
- cukier kryształ
- mąka pszenna

Proporcje jakie należy zachować robiąc kruszonkę:
1 część masła (np. 4 łyżki), 1 część cukru (4 łyżki), 2 porcje mąki (8 łyżek). Wszystko wyrabiamy w misce, i jak sama nazwa wskazuje kruszonka ma się kruszyć, ma mieć formę troszkę sypką troszkę pozlepianą.

 
Kokilki smarujemy masłem, układamy pokrojone w kostkę (sporą) jabłka, brzoskwinie, i figi w  plasterkach. Wszystko posypujemy kruszonką (duuużo kruszonki ;-D )
Wstawiamy do pieca temp.: 200 stopni C, czas 25- 30 minut. Kruszonka ma się przyrumienić.

Rada:
Smak możecie wzbogacić dodając przyprawy typu: cynamon lub kardamon.

Smacznego!

2 komentarze:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI