lipca 14, 2017

Nowy pomysł na leczo!


Przepis na leczo z cukinii, młodych warzyw i cieciorki!


Zapowiadany nowy przepis na leczo! Leczo robię na bardzo wiele różnych sposobów, zazwyczaj w zależności od tego co mam akurat w lodówce, umonie nazywam to leczem, ale tak na prawdę zazwyczaj to różnego rodzaju gulasze warzywne. Przepis na prawdziwe leczo jest bardzo prosty: pomidory, papryka i cebula, które stanowią podstawę tej potrawy. W Polsce leczo bez cukinii, to nie leczo! U mnie zazwyczaj też właśnie w leczo pojawia się cukinia, i nie tylko. Kilka dni temu robiłam to pyszne leczo, i podczas gotowania, wpadłam na pomysł aby dodać ugotowaną ciecierzycę. O niebiosa, jak dobrze, że mnie olśniło! Jakie to dobre!
Sprawdźcie sami!


SKŁADNIKI na największy garnek w domu ;-)))

- 3 bardzo duże cukinie
- 1 kg młodej słodkiej marchewki
- 2 szalotki
- 5 ząbków czosnku
- 6 słodkich spiczastych papryk czerwonych
- 1 papryczka chili (bez ziarenek!)
- 2 szklanki ugotowanej do miękkości cieciorki (możesz też użyć z puszki)
- 1 duża łyżka słodkiej wędzonej papryki
- 1 łyżeczka słodkiej papryki
- 12 cienkich kiełbasek (bardzo dobrej jakości)
- 1 paczka kabanosów
- 1 łyżka suszonej bazylii
- 2 słoiczki koncentratu pomidorowego (ja wybrałam koncentrat pomidorowy ekologiczny)
- świeża bazylia
- młode ziemniaki
- 4 łyżki masła
- 8 łyżek oleju rzepakowego
- gałązki rozmarynu (do pieczenia ziemniaków)



Przy użyciu robota kuchennego Panasonic, za pomocą noża siekania, kroimy na plastry cukinię, marchewkę, cebulę, czosnek, paprykę. Chyba jeszcze nigdy tak szybko nie przygotowałam warzyw na leczo!!! Kocham ten robot! Heheheheh. Całość szatkowania zajęła mi może jakieś 4 minuty. Normalnie bym to kroiła znacznie dłużej. Dzięki użyciu robota Panasonic, mam pewność, że wszystkie warzywa są równomiernie pokrojone.
W dużym garnku rozgrzewamy olej i masło, dodajemy posiekaną cebulę, czosnek i paprykę, całość smażymy przez 8 minut. Dodajemy przyprawy, które przesmażamy, dzięki czemu uwolnią one zdecydowanie bardziej swój aromat. Dodajemy cukinię, mieszamy, przykrywamy pokrywką i dusimy przez 10 minut. Podlewamy około 1,5 do 2 litrów wody, dodajemy kiełbaski, pokrojone na małe elementy kabanosy i gotujemy pod przykryciem pół godziny. Dodajemy cieciorkę i gotujemy kolejne 20 minut. Dodajemy koncentrat pomidorowy, doprawiamy solą i pieprzem. 
Do lecza aby było bardziej esencjonalne możecie dodać 2 kostki rosołowe -wołowe, bądź zamiast wody użyć wywaru mięsnego.
Leczo podaję z pieczonymi ziemniakami.
Ziemniaki obieram ze skorki, kroję na ćwiartki, wkładam do garnka do pieczenia, dodaję dwie łyżki masła, 2 łyżki oliwy z oliwek, 3 gałązki rozmarynu, 2 ząbki czosnku i 2 szalotki. Solę delikatnie. Do garnka wlewam 1/2 szklanki wody. Przykrywam pokrywką i wstawiam do pieca na godzinę temp. 220 stopni C.

Całość dania obsypuję obficie bazylią świeżą!

Pyszota!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI