czerwca 22, 2017

Letnia sałatka z bobem i komosą ryżową!


Letnie przepisy! Wakacyjne smaki!
To zdecydowanie najlepszy dla Nas czas, pod względem kulinarnym. Możemy codziennie szaleć w kuchni! Tyle smaków, tyle aromatów na każdym ryneczku! Można dostać oczopląsu! Kocham! Kocham czerwiec!
Jako zadeklarowany miłośnik warzyw i owoców, bez których moje życie było by chyba jakąś męczarnią, czekam na te miesiące letnie, cały długi i szary rok. Marzę o tym aby kiedyś mieć kawałek swojego ogródka i domek na wsi, może być chałupa drewniana! A co! Przynajmniej byłoby z polotem! Hhehehe
Najlepsze smaki i dania, to właśnie te proste połączenia ale trafione w punkt!
Dzisiaj polecam Wam mój pomysł na młody bób! Ach to zdecydowanie mój smak dzieciństwa, pamiętam jak siedziałam na podwórku u babci, na krzywej drewnianej ławeczce i obierałam ze strąków bób. Jak, ten czas się dłużył to nie macie pojęcia, obierał człowiek, i obierał, a w garnuszku tak powoli przybywało ziaren. Dopiero jak wszytko zostało obrane, babcia gotowała cały garnek bobu i to był najlepszy obiad ever!
Obowiązkowo jedzony na świeżym powietrzu! Ale się rozmarzyłam!
No dobra to idziemy robić równie zacną sałatkę!





PRZEPIS NA LETNIĄ SAŁATKĘ Z BOBEM I KOMOSĄ RYŻOWĄ


SKŁADNKI:

- 100 g suchej komosy ryżowej białej (RISANA)
- 1 szklanka ugotowanego, w lekko osolonej wodzie i obranego z łupin bobu
- 1 wieprzowy kabanos
- kilka oliwek czarnych, greckich (są z pestką w środku)
- świeże listki majeranku
- świeże listki szczawiu czerwonego
- 1 dymka
- 1/3 łyżeczki pasty harissa
- 3 łyżki oliwy z oliwek
- sok z 1/2 cytryny
- 1 ząbek czosnku bardzo drobno posiekany
- sól, pieprz świeżo zmielony (u mnie różowy)

Komosę ryżową gotujemy według instrukcji na opakowaniu.
Bób gotujemy w lekko osolonej wodzie, ważne abyś bób gotował/a bez pokrywki. Po ugotowaniu odcedzamy na sicie i zalewamy zimną wodą. Bób obieramy z łupin.
Rozgrzewamy patelnię, dodajemy 1 łyżkę oliwy i czosnek chwilę blanszujemy, dodajemy bób i przesmażamy przez chwilkę, dodajemy pokrojonego bardzo drobno kabanosa (możesz też użyć boczku lub chorizo).
Ugotowaną komosę wymieszaj z pastą harissa, oliwą i sokiem z cytryny. Dodaj podsmażony bób, zioła: szczaw i majeranek. Posiekaj dymkę i posyp sałatkę Na wierzch dodaj oliwki.
Oprósz pieprzem. 
Gotowe!

Przepyszny letni pomysł na obiad!
Gorąco polecam!



Smacznego!


1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI