maja 17, 2020

Krewetki w sosie parmezanowym z pesto i pomidorkami. Szybki i prosty obiad!


Pyszny i szybki pomysł na obiad z krewetkami w roli głównej. Dania z makaronem to te, które robi się zazwyczaj tyle ile gotuje się makaron! Krewetki to jedne z moich ulubionych owoców morza i jem je bardzo często, głównie dlatego, że są łatwo dostępne, szybko się je robi i są po prostu pycha! Moja chęć na domowe pesto się kończy, wręcz przeciwnie, mam wrażenie, że domowe ziołowe pesto to najlepsza rzecz, jaką możemy "przyprawiać" dania. 
Dzięki zmiksowaniu świeżych ziół i zdrowych tłuszczy tj. oliwa z oliwek lub oleje tłoczone na zimno, możemy w łatwy sposób zamknąć w szklanym słoju to co najzdrowsze i najlepsze. Takie ziołowe pesto dodane do jakiegokolwiek dania z makaronu, ryżu czy nawet na zwykłą kanapkę czy omleta, sprawia, że nagle z dobrego dania mamy wybitne danie!
Uwielbiam, polecam je jeść na zdrowie!

Krewetki w sosie z pesto i pomidorkami to taki mój ukochany klasyk, smak krewetek i makaronu lubię podbić odrobiną parmezanu lub grana padano. Szybko prosto i przepysznie!
Polecam, to kolejny obiad jaki możesz zrobić w kwadrans.





przepis na:

KREWETKI W SOSIE PARMEZANOWYM Z PESTO I POMIDORKAMI


SKŁADNIKI:

- 2 porcje ulubionego makaronu u mnie szpinakowy
- 2 porcje krewetek tygrysich (około 15 sztuk)
- 2 garście pomidorków koktajlowych
- czosnek
- sól morska/ pieprz
- 5 łyżek startego na tarce parmezanu
- 3 garście świeżej bazylii
- 2 łyżki zielonego pesto (przepis poniżej)
- masło/ oliwa

Makaron gotujemy według instrukcji na opakowaniu.

Na patelni na maśle i oliwie z oliwek, podsmaż czosnek, krewetki i pomidorki, ja nie usuwam pancerzyków z ogonków krewetek (krewetki mam już oczyszczone), dzięki temu więcej smaku oddadzą do sosu. Nie przeszkadza mi to potem w konsumpcji, że muszę je usuwać, zresztą podczas wyjazdu do Italii, zobaczyłam, że wszędzie są tak podawane!

Całość przesmażamy około 4-5 minut, dodajemy ugotowany makaron, pesto, parmezan i bazylię. Całość mieszamy dokładnie na ogniu przez 2 minuty.
Danie wykładamy na talerze i gotowe!


przepis na zielone pesto 

- 1/3 pęczka natki pietruszki
- 1/4 pęczka koperku
- 3 garście liści bazylii
- kilka liści lubczyku
- 4 ząbki czosnku
- sól morska
- tłuszcz: oliwa z oliwek, oleje tłoczone na zimno; z lnianki, z orzecha włoskiego + oliwa z oliwek, olej rzepakowy tylko tłoczony na zimno!


Pyszne!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI