sierpnia 22, 2019

Makaron w sosie z cukinii i łososia z ciasteczkiem z pecorino


Szybki przepis na obiad to chyba moja specjalność, uwielbiam obiady, które robię w kwadrans. Najprostsze są te z makaronem, patrzę co mam w lodówce i wtedy zaczyna się proces, który lubię najbardziej. Kreatywność! Bardzo rzadko robię to samo danie dwa razy, z jednego powodu, ja uwielbiam wymyślać nowe dania, nowe smaki i nowe potrawy! Mam wtedy jakiś dziwny przypływ adrenaliny i mam wrażenie, że mój mózg zaczyna budzić się do życia i pracuje na pełnych obrotach. To za to kocham gotować, za tą możliwość tworzenia i wymyślania czegoś nowego. Daje mi to mnóstwo satysfakcji, że to co wymyślę sobie w głowie, potem tak smakuje na talerzu ;-)
Dzisiaj polecam Wam makaron w sosie z cukinii i ricotty, z dodatkiem wędzonego łososia, z aromatycznym kremem z zielonych oliwek i pietruszki. Wisienką na trocie jest ciasteczko z pecorino. Pyszne, proste i szybkie danie!





PRZEPIS NA MAKARON W SOSIE Z CUKINII I ŁOSOSIA

- 2 porcje makaronu ( u mnie kokardki)

Gotujemy według instrukcji na opakowaniu.

Sos:

- 1 mała cukinia lub kawałek dużej cukinii pozbawionej gniazd nasiennych
- 1 ząbek czosnku
- 1 jajko zerówka
- 3/4 opakowania sera ricotta ( zamiennie mascarpone, lub śmietankowy twarogowy)
- łyżeczka mąki pszennej

W/w miksujemy blenderem na gładką masę.


Ponadto:

- 4 łyżki startego pecorino
- świeża bazylia
- pecorino na ciasteczka
- wędzony brzuszek łososia (duży i gruby!)


Ugotowany makaron odcedź na sicie, do garnka wlej sos z cukinii i dodaj makaron, całość mieszaj na dużym ogniu, sos będzie stopniowo gęstniał, dodaj rozdrobnionego łososia i starte na tarce 4 łyżki pecorino. Całość gotujemy mieszając około 4-5 minut.
Danie wykładamy na talerze, dodajemy krem z oliwek i ciasteczko z pecorino.


KREM Z OLIWEK

- garść dużych zielonych oliwek
- garść natki pietruszki
- 1 łyżka oliwy
- 3 łyżki wody

w/w zmiksuj na gładki krem, w razie potrzeby dodaj odrobinę wody lub oliwy z oliwek


CIASTECZKO Z PECORINO

- nożem do sera odetnij kilka kawałków pecorino, połóż na rozgrzanej patelni, smaż mocno, przewróć łopatką, ser będzie się ciągnął, ale łopatką ponownie go uformujesz. 
Kiedy będzie zrumieniony po obydwóch stronach, zdejmij na talerz i poczekaj aż ostygnie, zrobi się kruchy jak ciasteczko!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI