października 02, 2014

Szarlotka bez mąki i jajek! Błyskawiczna i pyszna!








Często słyszę od swoich rozmówców, że nie pieką ciast, bo to trudne, bo zajmuje dużo czasu, bo nigdy im nie wychodzą itd... Myślę, że przede wszystkim trzeba chcieć, nie szukać wymówek, a szukać korzyści, szukać łatwych i prostych przepisów, które zawsze wychodzą. To ciasto jest właśnie takie, zawsze się udaje jest banalnie proste, przygotowanie zajmuje 10 minut. 
To co pieczemy dziś?

Zapraszam!







SKŁADNIKI:

- 0,5 szklanki płatków owsianych
- 0,5 szklanki płatków jęczmiennych błyskawicznych
- 0,5 szklanki płatków owsianych błyskawicznych
- 0,5 szklanki płatków górskich
- 4 łyżki miodu

Płatki wymieszaj w misce.
3/4 ich ilości wysyp do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia, polej trzema łyżkami miodu i 100g stopionego masła.

- 5 jabłek dużych
- 4 łyżki cukru brązowego lub białego
- cukier waniliowy
- łyżeczka cynamonu
- 4 łyżki płatków owsianych
- 150 g stopionego masła (nie używajcie margaryny! ) - masło możecie rozpuścić w rondelku lub w mikrofali

Jabłka obierz ze skórki, pokrój na plastry, ułóż 1/2 część jabłek na wyłożonym wcześniej spodzie z płatków owsianych, posyp połową ilości cukru i cynamonu, wyłóż resztę jabłek i posyp pozostałym cukrem, cynamonem i cukrem waniliowym. Na to wysyp resztę płatków, polej stopionym masłem. Posyp na wierzch płatki migdałów i polej miodem.
Pieczemy w temp 180 stopni C przez 50-60 minut na złoty kolor.

Gotowe!

Mówiłam, że proste i łatwe!

A jakie pyszne!

;-)


Smacznego i zapraszam na mój FanPage na Facebooku!
SmykWKuchni!



Jabłko z cynamonem 2014

6 komentarzy:

  1. proszę kawałek! bo wygląda nie zwykle apetycznie!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poproszę o rozmiar tortownicy... W słodkościach jestem zielona. To będzie moje pierwsze ...ciasto. Prezent dla męża. Chcę uniknąć wtopy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za przepis. Poproszę tylko o rozmiar tortownicy! W słodkościach jestem zielona jak szczypiorek... To będzie moje pierwsze ciasto. Prezent dla męża :-)

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI