maja 19, 2018

Zdradzam moją tajemnicę na PODSTAWOWY PRZEPIS NA NALEŚNIKI









Przepis na naleśniki
Naleśniki, oj,oj oj!!! Jak ja je uwielbiam ;-))) No mogłabym chyba jeść codziennie i to zawsze w innej odsłonie. Naleśniki od zawsze już będą mi się kojarzyły z czasami studenckimi. Bo na studiach to człowiek "bidę" klepie. Ciuła te monetki i liczy ciągle heheh. A naleśniki tania rzecz, wystarczy słoik dżemu albo paczka szpinaku i pełnia szczęścia. Oj, co ja, się z dziewczynami tych naleśników nasmażyłam hehehe. Chyba dlatego zawsze mi wychodzą takie jak chcę. Praktyka czyni mistrza hehehe.

Ale na poważnie, naleśniki dla wielu osób to problem. Piszecie mi, że często Wam się łamią, albo są za grube i brzydkie.

Jeśli szukacie idealnego przepisu na naleśniki CREPES czyli cieniutkie naleśniki francuskie to przepis jest TUTAJ. Bardzo go polecam.

Ale jeżeli szukacie przepisu bez laktozy to dziś właśnie taki Wam serwuję.
Naleśniki na wodzie, a nie na mleku.



5 ZASAD PRZY ROBIENIU NALEŚNIKÓW


- ciasto przed smażeniem odstaw na minimum kwadrans, w amerykańskich książkach z przepisami na naleśniki ( kto- jak kto- ale Amerykanie smażą rekordowe ich ilości), ciasto na naleśniki wstawia się na całą noc do lodówki, rano dodaje jajka i smaży się naleśniki, dzięki temu zabiegowi mają one takie jakby przysmażone przedziurawione pęcherzyki powietrza. 

- naleśniki smażymy na mocno nagrzanej patelni, najlepiej żeliwnej lub nieprzywierające dno

- do ciasta na naleśniki dodajemy tłuszcz np. olej rzepakowy lub roztopione masło, nie dodajemy już tłuszczu podczas smażenia, ten zabieg zapewni odpowiednią sprężystość naleśnikom, nie będą się one łamać ani kruszyć

- do ciasta na naleśniki używamy mąk typu 450 do 550

- naleśniki smażymy jak najcieńsze, dość szybko obracamy na drugą stronę, aby ich nie wysuszyć





PRZEPIS NA NALEŚNIKI NA WODZIE:


- 500 g mąki pszennej typ 550
- 650 ml wody (+/- 60 ml) (może być z kranu może być też woda gazowana z butelki)
- 1/4 szklanki oleju
- dwa duże jajka wiejskie
- szczypta soli
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Ciasto musi być rzadkie i lejące się, tylko tak uzyskasz cieniutkie naleśniki.
W/w składniki wymieszaj rózgą odstaw na kwadrans i smaż na mocno nagrzanej patelni.
Usmażone układaj jeden na drugim, dzięki czemu nie będzie z nich odparowywać znaczna część wody. Będą też dłużej ciepłe.

- jeśli chcesz słodkie naleśniki dodaj 3 -5 łyżek cukru
- jeśli wytrawne dodaj stosowne przyprawy jak zioła, czy sól


Smacznego! Miłego dnia ;-)

4 komentarze:

  1. Fajne ci wyszły nalesniki ,ja też ostatnio robiłam nalesniki , może przygotujesz jakiś szybki obiad pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. ja smażę na odrobinie oleju i tez mam takie pęcherzyki powietrza jak Amerykanie :D nie lubię takich bladych :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI