czerwca 08, 2017

DIETETYCZNA SAŁATKA Z DOMOWYM FALAFELEM




DIETETYCZNA SAŁATKA Z DOMOWYM FALAFELEM



Robiliście kiedyś sami w domu falafel? Jeśli nie to koniecznie nadróbcie zaległości!
Co to takiego ten falafel?
Falafel to danie kuchni arabskiej, ja przygotowuje falafele według przepisu Samar Khanafer, której korzenie pochodzą z Libanu, kraju gdzie kuchnia arabska chyba najlepiej smakuje. Podstawą falafela, jest cieciorka, produkt dostępny bez problemu w każdym sklepie, ważne abyście kupili cieciorkę suchą i sami ją ugotowali według instrukcji na opakowaniu. Ponadto potrzebujecie kilka prostych składników takich jak: cebula, czosnek, soda oczyszczona, olej, kolendrę, miętę, sól, pieprz. Składnik- Siedem przypraw libańskich, możecie zrobić sami, prościzna!
Polecam spróbować, bo to pyszne jedzenie!




SKŁADNIKI NA FALAFEL 

(receptura - SAMAR KHANAFER)

- 200g ciecierzycy
- 1 średnia cebula
- 2 ząbki czosnku
- 1 płaska łyżeczka sody
- olej do smażenia
-2 łyżeczki zmielonej kolendry i kuminu
- 1 łyżeczka suszonej mięty
- 1 łyżeczka siedmiu przypraw libańskich
- sól i pieprz

Ciecirzycę ugotuj według instrukcji na opakowaniu.
W/w składnki miksujemy na gładką masę, ja używam blendera.
Dodajemy sodę i odstawiamy na 1 godzinę.
Do garnka wlewamy olej (ja smażyłam na patelni), formujemy falafel i smażymy na złoty kolor.
Ja swoje falafele obtoczyłam dodatkowo ziarnami sezamu, smażyłam na małej ilości tłuszczu po 1 minucie z każdej strony.

Falafel podałam na ulubionej mieszance sałat, obsypałam świeżą miętą, kolendrą i dużą ilością wypustek z granatu. 

Dressing do sałatki:


- oliwa z oliwek, mięta, sok z cytryny



PODPOWIEDŹ

PRZYPRAWA SIEDEM PRZYPRAW LIBAŃSKICH WEDŁUG S. KHANAFER


- 1 łyżeczka świeżo zmielonego pieprzu
- 1 łyżeczka świeżo zmielonego ziela angielskiego
- 1 łyżeczka świeżo zmielonych goździków
-1 łyżeczka świeżo zmielonych nasion kolendry
-1 łyżeczka świeżo zmielonej gałki muszkatołowej
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1 łyżeczka imbiru w proszku



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI