lutego 18, 2015

Szarlotka! Lemon curd!



 



"Cud, miód, malina! " ;-D

Przepyszne i jakże proste ciasto, idealne do przedpołudniowej kawy, czy na spotkanie z przyjaciółmi. Ciasto ma bardzo wysublimowany smak przez dodatek kremu lemon curd. Krem taki można zrobić samemu, ja użyłam gotowca, miało być szybko w końcu. ;-)

Zapraszam!






Na ciasto:

- 250 g mąki pszennej babuni
- 125 g masła
- 1,5  łyżki lemon curd
- 2 żółtka
-120 g cukru pudru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
+ mąka do podsypywania

Ciasto szybko zagnieść, włożyć w folię i schłodzić przez 20 minut w zamrażarce.
Ciastem schłodzonym wylep formę, pozostawiając 1/5 część na wierzch ciasta.

- 6 jabłek o kwaśnym smaku
- 3 łyżki cukru brązowego
- 2 łyżki lemon curd

Jabłka obierz i pokrój na równe plasterki.
Na schłodzone i wyłożone w formie ciasto, wyłóż krem lemon curd, posmaruj nim całą powierzchnię równo. Ułóż plasterki jabłek wymieszane z cukrem. Na wierzch poukładaj po kawałeczku ciasta.
Ciasto pieczemy w nagrzanym piecu przez 55 minut w temp. 200 stopni C.
Na ostanie 10 minut włączyłam termoobieg.





Smacznego!

Zapraszam na mojego Fanpage na Facebooku!
SmykWKuchni!




1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI