czerwca 13, 2019

RISOTTO Z PESTO I GRANA PADANO - obiad w 15 minut



Risotto z pesto, wracam do Was po krótkiej przerwie z błyskawicznym pomysłem na przepyszny obiad. Pomysł na obiad na lato, kwadrans i gotowe. Ostatnio na moim Instagramie pokazywałam Wam przepis na pesto. Tym razem postanowiłam je wykorzystać do risotto i to był strzał w dziesiątkę.
Pyszny i szybki obiad!



PRZEPIS NA RISOTTO Z PESTO I GRANA PADANO

- 200 g suchego ryżu
- 250 ml mleka + woda
- 1 -2 ząbki czosnku
- grana padano lub parmezan
-pesto
- 2 łyżki masła

U mnie pesto to połączenie prażonych na suchej patelni migdałów, nerkowców, świeżych ziół tj. bazylia, oregano i dobrej jakości oliwy. Możecie też dodać do niego trochę parmezanu, ząbek czosnku czy sok z cytryny. Naturalnie sól i pieprz.


Na maśle na patelni, przesmaż ryż i czosnek, dodaj mleko i poczekaj aż ryż wchłonie całą objętość. Dodawaj następnie partiami po 100 ml wody, aż ryż będzie miękki, zestaw z ognia i dodaj pesto - około 4 łyżki, wymieszaj całość i dopiero dopraw solą do smaku. Dodaj starty na tarce grana padano lub parmezan.
Całość posyp natką pietruszki.

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI