lipca 03, 2016

PLACUSZKI Z JAGODAMI I...







LATO!!! TAK DŁUGO NA CIEBIE CZEKAŁAM!!!


Chce się, po prostu chce się wszystko, tańczyć, śpiewać, smakować, kosztować. Aż nie wiadomo gdzie sięgnąć, czego spróbować, na ryneczkach tyle dobroci, taka intensywność kolorów, smaków. Przechodzę koło tych skrzyneczek pełnych skąpanych w słońcu owoców, skórki aż lśnią. Kuszą barwą, zapachem. Wszyscy, są bardziej uśmiechnięci, bardziej życzliwi. To skutek słońca, to ono daje nam radość i chęć do życia. Nie ma chyba nic lepszego niż mieszkanie na wsi w okresie letnim, no cóż mi na razie pozostaje blok i moje osiedle, ale wypady do rodziców na pewno będą częstsze. Choć dzisiaj niestety, ciężko jest znaleźć taką jeszcze prawdziwą wieś, gdzie można sobie do lasu pospacerować, popatrzeć na drewniane chałupy, na pola obsypane kwiatkami. Mały naparstek tego odnajduję na Podhalu, tam czas jeszcze, gdzie nie gdzie, się zatrzymał. A ja kocham takie widoki. Pokochałam je dopiero z wiekiem, być może im człowiek starszy tym bardziej docenia ulotne chwile, widoki i krajobrazy, które chcesz zapisać w pamięci bo wiesz, że są drogocenne i kruche. 
Cieszę się, że wraca moda na retro, teraz każdy szuka fajnych starych rzeczy nadając im nowe życie. Ja też do nich należę i muszę kochani Wam powiedzieć jedno, gromadzę i pieczołowicie pielęgnuję perełki wygrzebane na targach staroci, które nadają taki klimat, czy to wspólnemu biesiadowaniu przy stole, czy to tworzą magiczny klimat na fotografii, czy też zdobią nasze mieszkania. Tak samo jest z przepisami, te od babć lub prababć, trzymamy mocno schowane w zeszytach tak aby nigdy ich nie utracić. A moje dzisiejsze placuszki robiłam w domu rodzinnym, sobie i mamie na śniadanie. Tak jak zawsze, niezmienny przepis od 30 lat ;-)




SKŁADNIKI:

- 2 szklanki mąki pszennej
- 1,5 szklanki mleka
- 0,5 szklanki maślanki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 4 łyżki cukru
- 3 jajka
- 1/3 szklanki oleju rzepakowego
- 2 łyżeczki masła roztopionego

Wszystkie składniki umieszczamy w misce i ucieramy robotem kuchennych na gładkie, lejące się ciasto. 
Ciasto podzieliłam na dwie części do jednej dodałam jagody do drugiej pokrojone w plasterki truskawki.
Smażymy na nagrzanej patelni, posmarowanej lekko olejem.
Podajemy ciepłe, można obsypać cukrem pudrem!

Smacznego!





 


Więcej przepisów z JAGODAMI znajdziesz TUTAJ 

 PRZEPISY NA WAKACJE być może coś Cię zainspiruje!

Smacznego!

1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI