września 19, 2014

Ciasto do pizzy włoskiej- przepis! / Pizza na włoskiej mące.




Efekty przyjazdu męża na weekend ;-). Muszę Wam powiedzieć, że wreszcie znalazłam idealny przepis na pizzę. Było to prostsze niż sądziłam...
Udałam się do delikatesów włoskich (mam akurat pod nosem, miejsce gdzie sprowadza się produkty prosto z Italii w rozsądnych cenach) po mąkę do pizzy. Ekspedientka pomogła w wyborze, i udało mi się kupić prawdziwą mąkę włoską robioną specjalnie do pizzy typ 00. 
Różnicę widać od razu, mąka jest jakby lżejsza, bielsza i nawet przy robieniu zaczynu jakby taka bardziej ciągnąca się. Ciasto jest obłędne wreszcie takie w smaku jak we Włoszech. 
Znalazłam swój ideał, polecam!


Ciasto zrobiłam według przepisu na opakowaniu mąki włoskiej tj.

SKŁADNIKI NA 2 PIZZE ŚREDNIE:

- 500G mąki typ 00
- 5 g świeżych drożdży
- 5 g soli
- 1 łyżeczka cukru
- 300ml wody letniej

Na stolnicę wysyp mąkę, wymieszaj z solą i cukrem. Zrób mały dołek i włóż rozkruszone drożdże, rozmieszaj z niewielką ilością wody. Odstaw w ciepłe miejsce aż zaczyn podwoi swoją objętość. 
Wymieszaj dłońmi pozostałe składniki, stopniowo dodając wodę, zacznij wyrabiać ciasto. Ciasto powinno być gładkie i elastyczne i nie kleić się do ręki.
Odstawiamy w ciepłe miejsce na godzinę.
Następnie na blacie rozwałkuj blat ciasta w okręg, muśnij oliwą z oliwek nałóż pastę pomidorową i pozostałe składniki.
Piecz w 220 stopni C 20 minut.

 PONADTO:
- 200 g pasty pomidorowej
- 100 g sera ( ja użyłam sera wędzonego)
- oliwa extra virgin z oliwek
-oregano, pieprz
- oliwki zielone
- 1/4 papryki czerwonej
- szynka wiejska






SMACZNEGO!


PS. niestety nie dla tych co na diecie ;-(




Buziaki!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI