listopada 27, 2016

Zimowa gorąca czekolada z chili i mleczkiem kokosowym!




Kochani, kiedy przychodzi zima każdy z nas sięga bo słodycze, i nie ma co udawać, że one nas nie kuszą ;-))). Tak to już jest, że okres zimowy sprzyja dogadzaniu sobie i kosztowaniu wielu przyjemności. Ja cały rok czekam na to aby napić się gorącej czekolady, robię to tylko zimą, w okresie przed świątecznym. Uwielbiam ten smak i nie znam nikogo, kto nie lubi gorącej prawdziwej dobrej czekolady. Moja ulubiona i jedyna słuszna wersja to gorąca czekolada na bazie mleczka kokosowego i śmietanki, wzbogacona drobiną chili i rumu. O tak to zdecydowanie mój numer jeden!
Jest tak aromatyczna i mocno rozgrzewająca! Gdy ją przygotowuje w swoim ukochanym czerwonym metalowym kubku, który dostałam od mojej babci mam wybitnie dobry humor!
Koniecznie spróbujcie ten przepis!



SKŁADNIKI dla 2 osób:

- 6 łyżek czekolady Deluxe dostępnej obecnie w sklepach LIDL
- 1/2 puszki mleka kokosowego
- 100 ml śmietanki
- 100 ml mleka (ewentualnie woda)
- 3-4 plasterki chili
- 1 kieliszek rumu
- szczypta kardamonu
- szczypta cynamonu


Mleko, śmietankę, przyprawy i chili zagotuj w rondelku na małym ogniu, co jakiś czas mieszając. Dodaj kuleczki czekolady i poczekaj aż czekolada osiągnie temperaturę mleka. Delikatnie wymieszaj całość, tak aby czekolada się rozpuściła. Całość już tylko podgrzewamy a nie gotujemy. Gorącą czekoladę przelej do kubków, dolej po ściance rum. 
Podawaj póki gorące!

Obłędnie smacznego życzę ;-)))


1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI