lutego 10, 2021

ARANCINI włoskie kuleczki z ryżu z mozzarellą w środku! Przepyszne!






ARANCINI to włoskie danie, potrawa, taki włoski street food. Kupisz je w każdej "piekarni" włoskiej -choć te wyglądają kompletnie inaczej niż nasze, jest w nim zdecydowanie więcej słodkich wypieków i oczywiście, pizza, arancini i wiele, wiele innych włoskich pyszności. 

Pomidorowe Arancini zajadaliśmy we Włoszech podczas naszego ostatniego pobytu w Apulli. Były one mocno pomidorowe i nie miały nadzienia w środku w postaci sera, a takie lubię najbardziej. Sposobów na wykonanie różnego rodzaju arancini jest masa i co rejon Włoch możesz je spotkać w różnej postaci.

To zdecydowanie moje ulubione z dużą ilością mozzarelli dodaj do ryżu, jak i kawałeczkiem sera w środku, jeszcze ciepłe smakują najlepiej. Ser wtedy cudownie się ciągnie i rozpływa w ustach. Arancini postanowiłam podać z lekkim i świeżym sosem na bazie passaty z włoskich pomidorów i domowym zielonym pesto. Całość oprószyłam parmezanem i świeżymi ziołami, o losie jedyny! to jest coś obłędnego!


Idealne na karnawał ARANCINI będą królem nie jednej imprezki rodzinnej i gwarantuję, znikają tak szybko, ze stołu, jak się na nim znajdują. 


Na moim kanale na INSTAGRAMIE znajdziesz FILM z tutorialem




PRZEPIS:

- 300 g ryżu
- 900 g wody (lub 450 wody i 450 g mleka)
- 150 g startej na tarce mozzarelli
- sól morska
- świeże oregano i szałwia
- 150 ml passaty z włoskich pomidorów
- opcjonalnie suszone zioła włoskie
- kawałek sera lub mozzarelli do środka

Ryż ugotuj, wystudź, dodaj startą na tarce mozzarellę, sół, zioła, passattę, wymieszaj całość, w środek wkładaj kostkę 2cm x 2 cm mozzarelli, formuj kulkę.


Arancini panierujemy:

- 2 jajka 
- 80 ml śmietanki
- bułka tarta

Jajko wymieszaj ze śmietanką, zamocz kulkę arancini, obtocz w bułce tartej.
Smaż na rozgrzanym oleju rzepakowym w temp. 170 stopni C.

Do podania:

sos pomidorowy:
- passata z pomidorów pellatti
- zielone oliwki
- oliwa z oliwek
- świeże oregano 
- sól

W/w wymieszaj, sos wyłóż na talerz, ułóż usmażone arancini, dodaj trochę zielonego pesto, oprósz parmezan i dodaj świeże zioła.
Pyszności!










 

2 komentarze:

  1. Mniam wyglądają idealnie! Zapisałam przepis, ostatnio gdzieś w tv przyrządzali, nabrałam ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Próbowałam je kiedyś robić i całkiem mi się rozpadały. Może z Twojego przepisu wyjdą lepsze :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI