czerwca 15, 2020

Czekoladowe naleśniki z kremem kokosowym!

naleśniki czekoladowe, kokos,


Przepyszne naleśniki czekoladowe, wypełnione po brzegi prawdziwym kremem kokosowym. Przypominają w smaku ciastka Oreo i batonik Bounty. Wyszły mi fenomenalne, a jak to zwykle bywa, były następstwem pustej lodówki. Przeszukałam szafki, zobaczyłam co mam i tak zrobiłam najlepsze ever naleśniki.
Naleśniki są elastyczne, nie pękają, nie zsychają się i są pyszne.
Krem kokosowy jest z prawdziwym kokosem, jest gęsty pyszny i aromatyczny. 
Polecam każdemu!






przepis na:

CZEKOLADOWE NALEŚNIKI:


- 290 g mąki pszennej typ 480
- 1 jajko
- 35 g skrobi ziemniaczanej
- 35 g kakao
- 260 g mleka
- 550 ml wody gazowanej
- 40 g oleju rzepakowego
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

wykonanie:

W/w składniki umieść w misie i wymieszaj dokładnie rózgą, ciasto może wydawać Ci się luźne, ale ciasto zgęstnieje. Ciasto odstaw na minimum kwadrans najlepiej 30 minut.
W tym czasie wykonaj krem kokosowy.
Naleśniki smażymy na rozgrzanej patelni.
Uzyskałam 15 naleśników.



KREM KOKOSOWY


- 420 g mleka 
- 75 g mąki kokosowej
- 2 płaskie łyżki mąki pszennej typ 480
- 1 jajko
- 2 białka
- 50 g cukru 

W rondelku umieść zimne mleko, dodaj 75 g mąki kokosowej, wymieszaj i odstaw na 2 minuty.
Dodaj resztę składników i całość wymieszaj rózgą bardzo dokładnie.
Rondelek postaw na małym ogniu i zagotuj masę, cały czas mieszając rózgą, tak aby masa się nie przypaliła.

Naleśniki nadziewamy kremem, rolujemy.
Podajemy np. z naturalnymi chipsami z kokosa, truskawkami, czy śmietanką.

Ja podałam dzisiaj z truskawkami, odrobina mleka kokosowego i naturalnym syropem waniliowym.

Są prze, prze, przepyszne!

Koniecznie zrób!

A po więcej pomysłów na ŚNIADANIA, zapraszam właśnie do zakładki o tej nazwie ;-)





9 komentarzy:

  1. Wygląda po prostu bajecznie, aż chce się jeść :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Naleśniki zawsze są pyszne ...warto je zrobić

    OdpowiedzUsuń
  3. mleko w gramach a nie mililitrach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też bardzo się zdziwiłam i nie wiem jak to mam odmierzyć

      Usuń
    2. oczywiście zawsze stawiaj miskę na wadze i dodawaj poszczególne składniki nic więcej nie potrzebujesz ;-)

      Usuń
  4. Ja też wolę jak wszystko jest w gramach podane, szczególnie śmietana.
    A mleko to tyle ile gram tyle mililitrów i będzie ok 👍

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają przepysznie tylko brak mi mąki kokosowej. Czy zamiast niej można dodać wiórków kokosowych?

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI