lutego 18, 2019

Jak zrobić prawdziwą zupę pieczarkową?



Zupa pieczarkowa to jedna z moich ulubionych zup. Powinna być bardzo aromatyczna, przede wszystkim o smaku pieczarek - a to wcale nie takie oczywiste!- sycąca i pyszna po prostu. Jadłam w sowim życiu wiele razy zupę pieczarkową, ale bardzo rzadko była ona w smaku tak na prawdę pieczarkowa, często był to jakiś taki rozmydlony smak i nic specjalnego. Szczerze powiedziawszy pieczarkowa smakuje mi tylko moja hhehe, no nic nie poradzę ale jeszcze nigdzie nie trafiłam na taką prawdziwą.

W przygotowaniu zupy pieczarkowej istotnych jest kilka kwestii, pierwsza to wywar na jakim będziemy ją robić, może to być wywar warzywny jak na rosół, lub wywar drobiowy (kurczak lub indyk bądź kaczka), ja zazwyczaj robię pieczarkową na rosole, który mi zostaje z niedzieli, jeśli takowy robię. 
Druga kwestia to pieczarki, po prostu musi być ich dużo to one mają nadać smak, ale najważniejsza jest ich obróbka. Jeśli do zupy dodacie po prostu pokrojone pieczarki to nie zamkniecie ich smaku, zupa wyjdzie taka - sorry za wyrażenie ale to jedyne słuszne jakie mi się nasuwa - "pomyje". Pieczarki przed dodaniem do zupy należy przesmażyć partiami na maśle na złoty kolor, tylko w tedy zamkniemy cały aromat grzybów, który kilkakrotnie się wzmocni i nada całkowicie inny smak potrawie. 





PRZEPIS NA ZUPĘ PIECZARKOWĄ:


- 2,5 - 3 litry rosołu lub bulionu warzywnego
- 3 -4 duże marchewki pokrojonej w kostkę
- 1 pietruszka pokrojona w kostkę
- 1/2 dużego selera pokrojonego w kostkę 
- 1/2 pora
- pęczek pietruszki, kilka gałązek lubczyku (jeśli dodałaś do rosołu na którym robisz zupę to pomiń)
- 4 garście makaronu
- 700 g pieczarek
- 3 łyżki masła 
- sól, pieprz
- śmietana wedle uznania (u mnie mały kubek, śmietana zawartość tł. 18%)



W rosole ugotuj do miękkości warzywa i zieleninę. 
Gdy warzywa będą miękkie wyjmij pora i pietruszkę ( ja czasami zostawiam natkę pietruszki, lub dodaję pod koniec posiekaną)

Dodaj makaron.
Pieczarki przesmaż na maśle partiami.
Dodaj do zupy całość gotuj przez 10 minut, zmniejsz ogień do minimum, dopraw i zabiel śmietaną.


Pamiętaj aby dodać cały sosik z patelni do zupy!


 Smacznego!



1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI