maja 28, 2018

Najprostszy przepis na muffinki z truskawkami i kokosem!

truskawki, muffiny, babeczki,


truskawki, babeczki, kokos,


Puszyste i lekko wilgotne muffinki z truskawkami i z kokosem, to zdecydowany must to do lata. bo chyba inaczej tej pogody, która jest za oknem nie da się nazwać. Mamy lato od jakiegoś miesiąca. Muffinki z ciasta ucieranego to coś co bardzo lubię, zawsze mi się udają, nie zsychają się i długo zachowują świeżość. Połączenie truskawek i kokosowa z nutą wanilii zadowoli na pewno każdego. Polecam Wam bo do zrobienia potrzebujesz tylko kilku składników. 





Prawidłowo przygotowane muffinki powinny być delikatnie wilgotne, są przygotowywane z ciasta ucieranego, nie mogą być więc suche. Nie mogą być też mokre, bo wtedy wyjdzie Wam zakalec. Kiedyś miałam duże problemy z ciastem ucieranym, ale od około trzech lat jest to moje ulubione ciasto, ciasto, które zawsze się udaje. Polecam Wam mój każdy przepis na ucierańce, będziecie zadowoleni.

Przepis na muffinki z truskawkami i kokosem

- 300 g mąki pszennej tortowej
- 180 ml oleju rzepakowego
- 1/2 szklanki mleka (możesz też użyć jogurtu naturalnego)
- płaska łyżeczka sody
- 4 -6 łyżek cukru (w zależności jak słodkie babeczki lubisz)
- 4 jajka eko
- szczypta soli
- ziarenka z jednej laski wanilli


- truskawki i 2- 3 łyżki wiórek kokosowych

wykonanie:

Jajka, mleko, olej, sól i cukier zmiksuj blenderem na gładką masę. 
Do mąki dodaj sodę i wymieszaj, połącz suche składniki z mokrymi.
Do foremek wlej trochę ciasta dodaj kilka plasterek truskawek i zalej resztą ciasta do 3/4 wysokości foremek. Na wierzchu posyp odrobiną wiórków kokosowych.
Pieczemy na złoty kolor temp. 160 stopni C czas 45 minut. (jeśli pieczesz w małych foremkach skróć czas pieczenia, pieczemy do suchego patyczka)

Studzimy i gotowe!


Rada:

 pamiętaj aby nie przesadzić z ilością truskawek, ciasto musi mieć, jak urosnąć, moje muffinki są dość spore - takie jak można kupić w kawiarniach, na każdą dałam dwie - trzy duże truskawki pokrojone w cienkie plastry. 







5 komentarzy:

  1. Urzekające zdjęcia. Muffinki wyglądają barzo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy mąkę pszenną można zastąpić inną?


    OdpowiedzUsuń
  3. Ile mniej więcej muffinek wyjdzie z takiego przepisu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już pewnie tobie się nie przyda, ale może komuś tak - mnie wyszło 18

      Usuń
  4. już tobie się pewnie nie przyda, ale może komuś tak - mnie wyszło 18

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI