kwietnia 26, 2018

Risotto ze szparagami, łososiem i ziołami


Sezon na szparagi w pełni, dlatego w najbliższym czasie możecie spodziewać się wielu przepisów na szybkie i proste dania ze szparagami. Dzisiaj na blogu risotto ze szparagami. Klasyk można by powiedzieć, ale u mnie postanowiłam trochę złamać ten przepis. I risotto podałam z wędzonym łososiem i dużą dawką świeżych ziół. Przepis warty wypróbowania, ja uwielbiam risotta!


przepis na risotto ze szparagami:

- 1 pęczek zielonych szparagów polskich
- 3 ząbki czosnku
- 2 szalotki
- 150 ml śmietnaki
- 150 ml mleka
- łosoś wędzony około 200g
- świeże oregano i tymianek
- natka pietruszki
- parmezan wedle uznania
- oliwa z oliwek i 2 łyżki masła
- 300 g ryżu do risotto

Na maśle i oliwie podsmaż, a dokładnie zeszklij posieakny czosnek i cebulę. Nie może Ci się przypalić ani zbrązowieć inaczej będzie gorzki!
Dodaj pokrojone na kawałki obrane szparagi, całość przesmaż przez 5 minut.
Łyżką wyjmij na talerz szparagi.
Na pozostały tłuszcz dodaj ryż i przesmaż chwilę, aby wchłonął smak. Dodaj całe mleko i 100ml wody, posól i zagotuj, mieszaj co jakiś czas. Gdy ryż wchłonie cały płyn, dodaj śmietankę i dalej gotuj. Gdy ryż wchłonie cały płyn dodaj znowu trochę wody około 100 ml. Czynność powtarzamy aż ryż będzie miękki. 
I tutaj od razu Wam napiszę, że miękkość ryżu to rzecz względna Włosi jedzą risotto, jak dla mnie z totalnie niedogotowanym i twardym ryżem. Ja lubię gdy ryż jest miękki a samo risotto jest kremowe. 
Dodajemy podsmażone szparagi, natkę pietruszki, zioła i parmezan.
Całość dusimy bez pokrywki (tylko wtedy szparagi będą pięknie zielone) przez 2 minutki.
Wykładamy na talerze, podajemy z plasterkami łososia i oprószonym parmezanem.
Idealne do lampki białego wina lub cydru polskiego.

Pyszne!




1 komentarz:

  1. Zapowiada sie przepysznie.Muszę spróbować! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI