kwietnia 28, 2018

Fit ciasto z daktyli







Fit ciasto z daktyli. Mam ostatnio ciągle fazę na ciasta w zdrowszej odsłonie. Polubiłam ich smak. Najbardziej lubię to w zdrowych ciastach, że po zjedzeniu kawałka mija chęć na słodkie i nie jestem po nich głodna. Nie ma też tzw. zjazdu - dopada Cię senność- po zjedzeniu, bo nie ma w nich cukru. 
Moje dzisiejsze ciasto jest z dodatkiem odżywki białkowej (ale można je zrobić bez) dzięki czemu może pełnić rolę "batona proteinowego". Ciasto w konsystencji jest kremowe, coś między sernikiem a brownie. Dla wszystkich fit manioków idealne!









SKŁADNIKI:

- 3/4 szklanki daktyli
- 1,5 szklanki wrzątku
- 3/4 szklanki otrąb owsiane lub orkiszowe (w płatkach)
- 1/2 szklanki liofilizowanej lub suszonej żurawiny
- 1/3 szklanki chia
- 1 łyżeczka pyłku kwiatowego
- 1/3 gorzkiej czekolady
- 3 płaskie łyżki babki płesznik (zamiennie mąka kokosowa)
- 3 miarki odżywki białkowej u mnie smak czekoladowy

Daktyle zalej wrzątkiem odstaw na kwadrans. Dodaj 80% ilości otrąb, całą odżywkę i zmiksuj w misie blendera bardzo dokładnie. Do masy dodaj chia, resztę otrąb, żurawinę i wylej do foremki. 
Masę w formie wstaw do lodówki na całą noc, mocno zgęstnieje dzięki właściwościom babki płesznik i nasionkom chia.
Polej rozpuszczoną w mikrofali czekoladą, posyp pyłkiem kwiatowym i wstaw na 20 min do zamrażalnika. Kroimy i gotowe.
Ciasto przechowuj w lodówce.








1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI