lutego 23, 2017

Domowe pączki! Bardzo puszyste!


PĄCZKI NA TŁUSTY CZWARTEK!


Kochani nie będę Was przekonywać na siłę, że właśnie mój anie inny przepis na pączki jest idealny. Jest wiele różnych przepisów na te cudeńka. Ale musicie wiedzieć jedno, ten przepis to kompilacja całej wiedzy mojej mamy, mojej teściowej i odbytych warsztatów kulinarnych. I te pączki wyszły mi ŚWIETNE! Obłędnie puszyste ciasto, jakiego jeszcze nigdy nie widziałam, ani nie jadłam. Pączek po naciśnięciu wraca do pierwotnego kształtu. Sam w sobie jest leciutki i delikatny jak puch. Jestem bardzo, bardzo szczęśliwa z tego powodu, że wypracowałam ten przepis. Mój mąż jest olbrzymim fanem pączków, i to właściwie dla niego wszystkie te moje starania. 
Przepis Wam polecam szczerze!


Jak zrobić ciasto na pączki?


SKŁADNIKI NA CIASTO ( na 7 do 9 pączków)


- 250 g mąki pszennej tortowej, koniecznie przesianej przez sitko
- 85 ml mleka (ciepłego, ale nie gorącego!)
- 1/4 kostki drożdży świeżych
- 60 g cukru pudru
- połowa kieliszka wódki (lub spirytus)
- 3 żółtka
- 2 szczypty soli
- olej do smażenia około 1 litr ( ja smażę w woku żeliwnym)
- łyżka masła roztopionego

Do miski przesiej przez sito mąkę, drożdże z 1 łyżeczką cukru i całym mlekiem, wymieszaj w kubeczku.
Wlej do miski, wymieszaj z częścią mąki, odstaw do podwojenia objętości. Tak powstaje rozczyn na ciasto.
Dodaj wszystkie składniki i zagnieć ciasto. Ciasto jest dość luźne i takie ma być. Ciasto wyrabiamy ręką intensywnie nie mniej niż 15 minut, nie skracaj tego czasu! Najlepiej wyrabiać ciasto nawet 20-25 minut.
Odstaw na 30 do 45 minut, aż ciasto podwoi swoją objętość. 
Olej wlej do woka i nagrzej.
Ciasto wyłóż na stolnicę rozwałkuj an grubość 1 cm, wytnij kółeczka np. dużą szklanką, kubkiem bądź obręczą. Na środku kółeczka nakładamy 1 łyżeczkę najlepiej marmolady, bądź powideł. Nie używaj dżemów, które mają w sobie dużo wody, one nie nadają się do pączków. Ja swoje pączki zrobiłam z płatkami róży w cukrze, bo sama nie przepadam za marmoladą, no chyba że to będzie włoska z pomarańczy to chętnie ;-)
Pączki bardzo dobrze "sklejamy", tak aby pod czas smażenia ich zawartość nie wydostała się do oleju.
Na rozgrzany olej wrzuć najpierw kawałeczek ciasta, sprawdzimy jego temperaturę. Jeśli ciasto od razu wypłynęło na wierzch zaczęło, mocno się smażyć i pienić, to oznacza, że temperatura oleju jest prawidłowa. Jeśli nie to poczekaj jeszcze.
Pączki smażymy na złoty kolor, każdą ze stron. Wyjmujemy łyżką cedzakową i odsączamy na ręczniku papierowym.
Podajemy albo polane lukrem, czekoladą bądź oprószone cukrem pudrem.

Smacznego!

1 komentarz:

Witam! Dziękuję za odwiedziny! Jeśli chcesz poznać mnie bliżej, śledź mój profil na Instagramie lub Facebooku. Będziesz, zawsze na bieżąco, a mi będzie miło, Cię poznać ;-) Do zobaczenia!

INSTAGRAM 32 200 obserwatorów

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI