stycznia 05, 2017

Bezowa rolada kokosowo - jagodowa! Obłędnie i smacznie powitaj ten Nowy Rok!





BEZOWA ROLADA KOKOSOWO - JAGODOWA


W Nowym Roku witam Was z przytupem i pysznym ciastem. Roladą kokosowo-jagodową. Pewnie część z Was pije zielone koktajle i jest już na diecie po Świętach, a u mnie takie słodkości heheheh.
Ale muszę Wam powiedzieć, że już tak długo chodziło za mną takie ciasto. Rozmyślałam właśnie o bezie, a dokładnie bezie w formie rolady z kokosem, to moje ulubione połączenie smaku. Aby przełamać słodki i lekko mdły smak bezy, łączę ją zawsze z kwaskowatymi owocami. Postawiłam na jagody leśne, które zamroziłam latem. Jagody, kokos i beza to idealne połączenie smaków. Jak wiecie nie jestem zwolennikiem ciast z masami na bazie masła, dlatego że są one ciężkie, pracochłonne i bardzo kaloryczne. Ta rolada jest bardzo lekka w smaku, idealna do kawy. A teraz w środku zimy to po prostu strzał w dziesiątkę, jemy ją i od razu przenosimy się do czasu, kiedy słońce grzała nas w buzię. Polecam Wam ją jako ciasto na weekend, bądź szybki deser. Bo roladę oczywiście jak większość moich słodkich propozycji robi się bardzo szybko!

Skosztuj troszkę lata w środku zimy!



JAK ZROBIĆ ROLADĘ BEZOWĄ?

Wykonanie rolady bezowej jest banalnie proste, do jej wykonania potrzebuje czterech składników: białek, cukru, kokosa -wiórek kokosowych i skrobi ziemniaczanej. Tyle! W gruncie rzeczy zazwyczaj wszystkie składniki mamy w domu, więc można ją przygotować bez wcześniejszych zakupów. 
Przy ubijaniu białek na bezę należy pamiętać tylko o jednej rzeczy aby białka ubijać w szklanym naczyniu-misce, ponieważ wtedy mamy pewność, że ubiły się prawidłowo, są sztywne a beza będzie prawidłowa. Jeśli nie masz naczynia szklanego, to możesz też białka ubić w plastikowej misce, ale wtedy odwróć ją "do góry nogami" aby upewnić się że piana jest sztywna.
Ja używam białek zawsze prosto z lodówki nigdy nie czekam aby nabrały temp. pokojowej.
Bezę pieczemy, a raczej bardziej suszymy, wylewając ją na pergamin, tak aby po upieczeniu łatwo ją odkleić i zrolować.
Bezę rolujemy zawsze od razu po wyjęciu z pieca, inaczej zaschnie w formie prostokąta i nie będzie można jej już zrolować.
Białka ubijamy zawsze końcówkami z jak najcieńszymi drucikami.
Roladę suszymy w piekarniku, pamiętaj że podany czas jest czasem orientacyjnym ponieważ każdy piekarnik, działa inaczej, inaczej się nagrzewa, zaznałaś tego za pewne wtedy kiedy np. wymieniałaś piekarnik na nowy, bądź przyszło Ci piec u mamy lub siostry na innym sprzęcie.
Najtrudniej jest wysuszyć bezę w piekarniku gazowym, zazwyczaj ma ona wtedy bardziej złoty kolor.





SKŁADNIKI na roladę bezowo-kokosową (duża blacha oryginalna od piekarnika)

- 6 białek jaj rozmiar L
- 9 łyżek cukru drobny kryształ
- szczypta soli
- 2,5 łyżki skrobi ziemniaczanej
- 3/4 szklanki wiórków kokosowych

Pianę z białek ubijamy na najwyższych obrotach z dodatkiem soli. Gdy piana jest sztywna, szklista, dodajemy partiami cukier i nadal ubijamy tak aby masa była sztywna, masa również mocno zgęstnieje i nabierze białego wyraźnego koloru.
Dodajemy skrobię.
 Dodajemy łyżką wiórki i delikatnie, mieszamy (tylko używając już łyżki, aby piana Nam nie opadła). Masę rozprowadź na pergaminie, na całą blaszkę. Jeśli wolisz grubszą bezę, użyj mniejszej blaszki.
Bezę suszymy w piekarniku. Ja swoją piekłam pierwsze 6 minut temp 145 stopni C (grzanie dół+termoobieg), kolejne 25 minut 125 stopni. 
Bezę warto sprawdzić przed wyjęciem, dotknij palcem, jeśli się nie klei do palca jest już dobra. Pamiętaj, ze bezy nie możemy zbyt mocno wysuszyć bo będzie się łamała. Ma być w miarę elastyczna, co zapewnił Nam dodatek skrobi i kokosa.
Bezę wyjmujemy gorącą z piekarnika, przykrywamy drugim arkuszem papieru i obracamy "do góry nogami". Delikatnie ściągamy papier, tak aby nie uszkodzić bezy. Wraz z papierem rolujemy (jeden arkusz papieru od spodu , drugi od góry). Rolujemy w rulon. Odstawiamy do ostygnięcia. Możemy w tym czasie przygotować masę do środka rolady.



MASA JAGODOWA:

Masę jagodową wykonałam możliwie jak najprostszą, pierwsze skrzypce chciałam aby pełniły jagody. Masa jest delikatna, bardzo jagodowa, lekko kwaskowata, idealnie przełamuje słodki smak bezy.

SKŁADNIKI:

-  1 szklanka jagód leśnych mrożonych
- 2 łyżki płaskie cukru
- 1/2 laski wanilii
- 1,5 szklanki sera białego z wiadereczka (możesz też użyć śmietany 36%, ale to zdecydowanie bardziej kaloryczna opcja )
- 1/2 opakowania żelatyny na 2,5 litra

Jagody zagotuj w rondelku z cukrem. Zdejmij z ognia do ciepłej masy dodaj żelatynę i wymieszaj. Dodaj do sera i zmiksuj blenderem na bardzo gładką masę. Wstaw do lodówki, i sprawdzaj co kilka minut jak masa tężeje, gdy masa będzie już gęsta i konsystencją przypominać pomału galaretkę, zacznij nadziewać roladę kokosową.
W tym celu delikatnie i częściowo rozwiń roladę, zacznij wypełniać ją od samego środka ku brzegowi, roladę zroluj, zawiń w papier i wstaw na 2-3 godziny do lodówki. Moja była już dobra- tak jak widzicie na zdjęciach po godzinie. Ale to też kwestia lodówki, więc dla pewności potrzymajcie ją chwilkę dłużej.



Roladę możecie udekorować owocami świeżymi, bądź mrożonymi i dodatkowo obsypać odrobiną cukru pudru, dodatkowo udekorujcie ją listkami mięty (ja akurat dzisiaj nie mam w domu ehhehe). Roladę można też polać np. gorzką czekoladą.

Jeśli chcielibyście podać swoją bezową roladę z nadzieniem jagodowym, na takich pięknych talerzykach, jak te na fotografiach, to kupicie je w sklepie aTab. To talerzyki z porcelany. Są bardzo dobrej jakości i przepięknie wyglądają. Są pięknym dodatkiem na zimowym czy karnawałowym stole.

Ja do stylizacji wybrałam dwa różne wzory, Talerzyk Deserowy Circles, z tej serii znajdziecie również talerz obiady, głęboki, kubek czy miseczkę. Produkt aktualnie dostępny w ofercie wyprzedażowej więc tym bardziej warto skorzystać z okazji. Drugi talerzyk pochodzi z serii Pheonix, w którym zakochałam się od pierwszego wejrzenia! Talerzyk jak dla mnie to małe arcydzieło, tak przepięknej grafiki na porcelanie jeszcze nie widziałam. Boski!

Zachęcam Was do zapoznania się z ofertą sklepu internetowego, jestem pewna, że upolujecie coś dla siebie.

Życzę Wam smacznego i udanych zakupów!

Pięknego dnia!

 






7 komentarzy:

  1. Ależ ona się pięknie prezentuje! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Karolino, czarujesz tą roladą :). Jest w sam raz na ten ziąb, który dopadł nas w wersji mega.
    Życzę Ci wszelkiej pomyślności na ten nowy 2017 rok :). Niech spełnią się Twoje marzenia :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję❤ bardzo
      Również wszystkiego co najlepsze!

      Usuń
  3. jaka temperatura i czas pieczenia dla piekarnika bez termoobiegu?

    OdpowiedzUsuń

Witam! Dziękuję za odwiedziny! Jeśli chcesz poznać mnie bliżej, śledź mój profil na Instagramie lub Facebooku. Będziesz, zawsze na bieżąco, a mi będzie miło, Cię poznać ;-) Do zobaczenia!

INSTAGRAM 36 000 obserwatorów

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI