lipca 20, 2014

CZEKOLADOWY TORCIK Z WIŚNIAMI NADWIŚLAŃSKIMI





NAJCUDOWNIEJSZY CZEKOLADOWY TORCIK Z WIŚNIAMI NADWIŚLAŃSKIMI



Ciasto to skrywa wszystko co najlepsze, wiśnie nadwiślańskie, czekoladę i bitą śmietanę. Wspaniały tort na letnie dni!

Jestem prze-szczęśliwa tort jest obłędny!







ZACZNIJMY OD POCZĄTKU...


























SKŁADNIKI:

CIASTO:
-25 dag mąki
- pół kostki masła
- 1/3 szklanki cukru
- opakowanie cukru waniliowego
- jajo ekologiczne
- płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Zagniatamy szybko ciasto, wylepiamy blaszkę. Pieczemy 45 minut w temp. 180 stopni C.
Studzimy.

MASA CZEKOLADOWA:
- 300 ml śmietanki 36%
- 2 czekolady mleczne
- 2 x śmietan fix

Śmietankę wlej do rondelka, tuż przed wrzeniem, zdejmij z ognia, dodaj pokruszoną czekoladę, tak aby się rozpuściła. Odstaw do wystudzenia. Wstaw masę do lodówki na minimum 4 godziny. Masa zgęstnieje. Wyjmij z lodówki, przełóż do miski, dodaj fixy i ubij na sztywno.

CZEKOLADA W SŁOIKU np. Nutella


WIŚNIE NADWIŚLAŃSKIE - Chroniona Nazwa Pochodzenia


Na upieczony spód, wyłóż czekoladę typu Nutella, ułóż wiśnie, na to 1/2 masy czekoladowej, przełóż wiśniami. Udekoruj masą czekoladową.
Wstaw do lodówki na 1 godzinę.
Podaj mocno schłodzony.

Palce lizać!!!







Kto chce kawałek?

;-)






przepis zgłoszony do konkursu Blog ze Znakiem Smaku


5 komentarzy:

  1. Czekoladowa rozpusta, lubię to! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja poproszę :)
    Piękny jest :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę wypróbować!
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://ogrodekzaoknem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Witam! Dziękuję za odwiedziny! Jeśli chcesz poznać mnie bliżej, śledź mój profil na Instagramie lub Facebooku. Będziesz, zawsze na bieżąco, a mi będzie miło, Cię poznać ;-) Do zobaczenia!

INSTAGRAM 42 200 obserwatorów

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI