września 07, 2013

Chleb z miodem, kminkiem, czarnuszką i czubrycą- najlepszy jaki jadłam ;-)

Muszę Wam powiedzieć, że chleb czy bagietki robię często, nie zawsze zamieszczam na blogu, ale tym przepisem musze się podzielić. Chleb wyszedł mi przepyszny, razem z moim K. stwierdziliśmy, że to najsmaczniejszy chleb jaki jedliśmy, nie wiem sama co wpłynęło na jego smak chyba po prostu połączenie przypraw i miodu. Jak wiadomo kminek i czarnuszka świetnie się do tego nadają, ale znalazłam wśród swoich przypraw, mieszankę ziół o nazwie czubryca zielona. W skład tej mieszanki wchodzi: pietruszka, czosnek, sól, cebula, cząber, kozieradka. Połączenie tych składników nadało niepowtarzalny smak.


składniki:
mąka pszenna 750 gram ( ja używam Szymanowskiej)
drożdże świeże połowa opakowania
sól około łyżki
3 pełne łyżki miodu płynnego
3 pełne łyżki oliwy z oliwek
kminek
czarnuszka
czubryca zielona
ciepła woda 300ml (gdyby ciasto było gęste to dolać jeszcze 50ml)
 
 
Wykonanie:
Robimy rozczyn tj. drożdże mieszamy z ciepła wodą i mąką, wlewamy do dziurki wytworzonej w mące, czekamy aż podwoi swoją objętość. Następnie dodajemy resztę składników i wyrabiamy ciasto, ciasto ma być puszyste, podsypujemy mąką i pozostawiamy do wyrośnięcia. Po około 30 minutach ciasto przekładamy do blaszek w jakich chcemy upiec chleb, ja zrobiłam jedną duża tzw. keksówkę, a z reszty zrobiłam bułeczki. Ciasto w formach musi trochę podrosnąć, dopiero wstawiamy do pieca na około 50-60 minut w temp 200stopni. Poprzez dodatek miodu (cukier) chleb się będzie szybko przyrumieniał dlatego nie zwiększajcie temp.
 
Wyjmujemy, studzimy i gotowe!


 Pozdrawiam cieplutko! 

3 komentarze:

  1. czym można zastąpić czubrycę i czarnuszkę ?
    Obie są nie do kupienia w Arabii Saudyjskiej

    OdpowiedzUsuń
  2. Czubrycę zieloną możecie zrobić sami to następująca mieszanka; pietruszka, czosnek, sól, cebula, cząber, kozieradka.
    Czarnuszkę będzie ciężko zastąpić czymś innym, po prostu dodajcie kminek w dwóch postaciach, jedna: kminek mielony, a druga: kminek cały, też będzie rewelacyjny ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. obawiam sie, ze moze byc problem z kupieniem kozieradki

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI